FAQ |
Kalender |
2006-10-12, 17:32 | #1 | |||
|
||||
Administratör
|
Vad är budskapet med denna annons?
Är det att vi som visar bannern skall sälja webbhotell eller att dom gratis vill kommunisera ut att dom bytt namn på vår bekostnad?
2006-10-12, 18:05 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Mmm håller helt med. Många annonser är inte tillräckligt säljande för att det ska vara värt att ha dem.
One annonsen är precis som du skriver helt till för att sprida att dem bytt namn mer än att sälja webbhotell. |
|||
Svara med citat |
2006-10-12, 20:11 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Well. Bra betald CPM så får de sprida sitt namnbyte hur mycket de vill. Men det är sant att man borde reflektera mer över sådant här. Förhoppningsvis styr marknadskrafterna i en bransch med många aktörer och publicister.
|
||
Svara med citat |
2006-10-12, 21:13 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Det är ju nästan så man tror att det är "sido-dealar" från våra affilliate/annons-nätverken.
Av det tre parter som normalt är inblandade är det ju en klar vinnare annonsören, b-one i detta fallet. För annons-nätverken borde det ju inte ens vara värt bandbredden som krävs? Ren välgörenhet från den som visar annonsen.
2006-10-12, 22:03 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Budskapet är ju enkelt, 2 av 3 rutor berättar ju vad dom vill ha ut. Hoppas du väljer själv vilka annonser som visas och inte valt att nätverken själva "skjuter ut" annonserna på dina/era sajter.
|
||
Svara med citat |
2006-10-17, 17:45 | #6 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
"skjuter ut" är det bästa för mej. Så städar jag i efterhand, ser oftas på nån timme om det är okey eller inte. Det borde inte behövas heller om allt står rätt till. Har inte varit några problem tidigare men det senaste tycker jag det blivit mer och mer skitbanners. Det skall ju snappas upp av annonssäljaren. det ligger ju minst sagt i deras intresse såvida det inte finns sidodealar.
2006-10-23, 12:58 | #7 | |||
|
||||
VIP
|
Skulle aldrig ha den b-one bannern på någon sida, riktigt dåligt budskap och gratisreklam. Enda möjligheten vore om dem gav bra pengar per sidvisning
|
|||
Svara med citat |
2006-10-24, 10:21 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med fast placering eller CPM för brandingannonser. CPC fungerar verkligen inte för denna typ av annonser.
|
|||
Svara med citat |
2006-10-24, 19:15 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag lämnade Tradedoubler för många år sedan av just den här anledningen, att bygga varumärke åt någon annan är ingenting man får betalt för vid prestationsbaserad ersättning. I fyra-fem år har vi haft Advertising.com (eller det svenska bolaget som köptes upp) och de är hyfsat bra i den här aspekten tycker jag. Har inte forskat så nära egentligen utan låter deras annonser rulla på och koncentrerar mig på annat - så jag kan förstås ha fel.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|