FAQ |
Kalender |
2014-01-12, 11:49 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill ändra länkar i worpress så att åäö finns med.
Idag blir det så här: www. xxxxxxxxxx .se/lank Jag vill att det ska se ut så här: www. xxxxxxxx .se/länk Finns det något plugin eller annat som löser detta? Tacksam för tips! |
||
Svara med citat |
2014-01-13, 14:48 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
He, spara inlägget eller sidan först, sedan går du in på permalink och ändrar som följand:
www. xxxxxxxx .se/lank andras till www. xxxxxxxx .se/l%C3%A4nk alltså %C3%A4 motsvarar ä. ä: %C3%A4 ö: %C3%B6 å: %C3%A5 Självklart kan du göra detta innan du spara inlägget med, det behövs ifall du pingar dina inlägg direkt vid sparandet, jag har inte det så sparar jag först Hoppas att det hjälper Mvh |
|||
Svara med citat |
2014-01-13, 16:08 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-01-13, 16:15 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej Daniel, jag är ingen SEO-guru men, mina tester de senaste 4 åren har inte visat någon skillnad alls, det som jag tyckte att det var lite bökigt var när man länkar till en vis sia som har flera ÅÄÖ i länken, typ minsida.se/jämför-båtförsäkring, då ser länken helt gallet ut.
Annrs så är det bara att köra på, för saken skull så vill jag säga att de länkarna ser bättre ut i sökresultaten på google än de vanliga länkarna och kan troligen ger lite högre CTR (click through rate) Hur som hels, har du en URL redan idag som inte har dessa tecken så ska du se till att 301a de till de nya, just in case. Lycka till |
|||
Svara med citat |
2014-01-14, 08:48 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack fr bra hjälp!
|
||
Svara med citat |
2014-01-20, 20:12 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man sen tidigare har haft domän.se/lank och ändrar det till domän.se/länk, förstår wordpress att det är samma länk eller förlorar man all länkkraft som pekar mot domän.se/lank?
Ha det! |
|||
Svara med citat |
2014-01-20, 20:28 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
@Rainman, Man ska inte lita på det Wordpress gör utan 301a i alla fall, dina back-links pekar jut till domän.se/länk, wordpress sätter inte in en 301a som talar för google att denna sida har permanent flyttat till domän.se/lank. som sagt, jag är igen super-expert men så har jag fattat det i alla fall
Mvh |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|