FAQ |
Kalender |
2011-03-23, 11:00 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har idag ett aktiebolag med bara mig som anställd plus två konsulter på deltid. Förutom företagsförsäkring vad bör man ha för sig själv och framtida anställda som säkert kommer från och med nästa år. Har funderat på Fora (www.fora.se). Vad finns det för andra alternativ? Vad har ni själva för olycksfall, sjuk och efterlevnads försäkringar. Tycker det är en snårskog.
Företaget kommer bara anställa tjänstemän (vad det nu betyder i ett litet företag). |
||
Svara med citat |
2011-03-23, 11:28 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är du med i Företagarna så kolla försäkringar genom dem, väldigt lönsamt.
|
||
Svara med citat |
2011-03-23, 12:47 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är inte med i Företagarna eller någon annan företagsförening.
|
||
Svara med citat |
2011-03-29, 22:06 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tjänstepension är en självklarhet.
|
||
Svara med citat |
2011-03-30, 22:23 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker inte tjänstepension är en självklarhet om man är ensamföretagare. Finns bättre alternativ.
Visst kan man ta en sjukförsäkring på något försäkringsbolag men det verka som Fora är så mycket billigare. Någon annan här som har valt dem? Hur gör ni andra egenföretagare? |
||
Svara med citat |
2011-03-31, 04:45 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
Svara med citat |
2011-03-31, 23:29 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan ju också vara intressant att få veta vilken sjukförsäkring som är bra. De flesta försäkringsbolag lär visst följa FKs beslut. Ute från FK = ute ur försäkring.
|
||
Svara med citat |
2011-04-01, 19:18 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjänstepension - väldigt lönsamt /
Allmän företagsförsäkring om någon olycka händer med dig eller personer i lokalen / Generell företagsförsäkring vid inbrott/brand eller tvist / Olycksfallsförsäkring för dig som ägare, vad händer om du krockar? Vem försörjer dig? / Inkomstförsäkring om du tjänar mer än vad försäkringskassan erbjuder om du blir sjuk / Ovan är dom jag anser är viktiga! |
|||
Svara med citat |
2011-04-01, 20:02 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror att du blandar ihop sjukförsäkringen med olycksfallsförsäkringen. Jag blev då inte försörjd av min olycksfallsförsäkring när jag bröt benet (för en massa år sedan.) Däremot fick jag ersättning för kostnader i samband med skadan.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|