FAQ |
Kalender |
2011-03-17, 17:43 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Halloj,
Som webbdesigner skapar jag en hel del logotyper och animeringar. Är sugen på att köpa en ritplatta då jag även är relativt duktig på att teckna och skapa. Finns det någon som äger en ritplatta och som har god nytta av det inom Webbdesign? Är det värt att köpa?? Vart finner man det bästa? Vad ska man satsa på? Vilken prisnivå ska man ligga på för att få en bra platta? Tacksam för svar! |
||
Svara med citat |
2011-03-17, 18:01 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hade en liten A6 ritplatta från Wacom. Man ska snarare se det som ett annat sätt att styra musen, inte ett substitut för penna och papper. De vanligaste och billigaste är ju en touchpad med en stylus. Och vad jag har sett är det oftast fotografer som har nytta av dessa, för att manipulera bilderna mer naturligt.
Ska man istället skapa illustrationer och dylikt är antagligen en "skärmritplatta" att föredra. Så att du faktiskt ritar på själva bilden och inte på en touchpad. http://www.wacom.eu/index2.asp?lang=en&pid=95 Oavsett vad du köper ska du satsa på största möjliga, A6 är rätt värdelöst för seriöst arbete. Senast redigerad av Adestro den 2011-03-17 klockan 18:09 |
||
Svara med citat |
2011-03-17, 20:50 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |