FAQ |
Kalender |
2009-12-20, 19:22 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Helgen är strax över och som vanligt poppar ett flertal idéer upp i huvudet när man tar en ledig stund från stress och arbete. Kom på en bra idé väldigt bra idé dock där man som affiliator inom ett ämne med mindre än 100'000 sidor på Google (Låg konkurens) kan tjäna bra med pengar i perioder.
Min fråga är dock hur man markandsför en sida som affiliator. Vilka vill länka till en sajt som faktiskt inte innehåller särskilt mycket eget innehåll? Allt innehåll är ju egentligen länkar till andra sidor. Självklart känns det väl som att användarna kommer att skapa de egna länkar till de sidorna som JAG använder som referenser och inte till mig. Hur gör ni som affiliatorer som driver dessa typer av sidor? Hur får ni folk att länka till ER sida och inte till sidan om ni länkar till? Klurade på det en del men har inte kommit på ett särskilt bra svar på hur man ska lösa det. |
||
Svara med citat |
2009-12-20, 20:07 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Länkbyte och länkkataloger i huvudsak.
|
||
Svara med citat |
2009-12-20, 20:13 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2009-12-21, 04:00 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Problemet är ju att det sällan finns någon anledning att länka till en sida som är uppbyggd kring affiliateannonser. Men det finns förstås genvägar. Content, dvs innehåll är en. Fyll sajten med en massa adekvat, korrekt, välskriven information kring produkten/intresseområdet du inriktar dig kring och blir det tillräckligt bra kan du kanske räkna med att få en del naturliga länkar på bloggar etc. Dessutom så är ju 'content king' i Google så det blir förhoppningsvis två flugor i en smäll. I övrigt håller jag med FredrikLund.
2009-12-21, 11:00 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För att få spontana länkar krävs länkbete, enligt en del är länkbete att betrakta som något fult. Tänk på att de flesta besökarna inte har egen hemsida. Och länkbete till en sida som är en MFA-sajt fungerar dåligt. Har man MFA-sajter blir svaret länkkataloger, länkbyte och skriva artiklar. Önskade att det var annorlunda, att det fanns ett sätt att få inlänkar av sig självt men det är svårt. |
||
Svara med citat |
2009-12-21, 13:08 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan också överväga att vara generös med länkar från din sida till andra sidor. Det har fungerat skapligt bra för mig... Man behöver inte vara mer girig än nöden kräver. Det kommer besökarna att uppskatta! Dom är inte dumma. Dom kan läsa... Det i sin tur speglar din sidas resultat på sökmotorn.
Det är inte så många som jobbar på det viset, än färre som skriver om det som positiv SEO. Det kanske går över? Gör vad du tror på! Det är bäst för dig! |
||
Svara med citat |
2009-12-23, 02:57 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En sajt som inte har några utlänkar (eller länkar till bestraffade sajter) borde Google tycka är smått suspekta. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|