Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Stoppa reklam IRL

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-02, 18:59 #1
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Det har ju varit en del diskussioner om hur man stoppar reklam/spam till e-posten och hur man stoppar alla dessa irriterande telefonsäljare.

Nu undrar jag hur man får stop på reklamen i ens riktiga brevlåda (dvs den som inte befinner sig på någon konstig server utan är en lucka i din dörr, en låda ute på tomten eller något annat trevligt), trots att det stort och tydligt står ingen reklam tack på min brevlåda fick jag i dag och som så många andra dagar ändå massa reklam i den, den här gången var det postens stora reklambunt som de kallar svepet samt reklam för någon lokal pizzeria.

Finns det något register jag kan gå med i motsvarande det som finns för telefonförsäljning? Kan man på något sätt se till att dessa företag får böter?
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-02, 19:20 #2
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Om det är reklam som posten delar ut tar du bara kontakt med posten där du bor. Är det en pizzeria själv som delar ut är det bara att ringa dem (jag har själv gjort det, var ganska kul faktiskt )
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-02, 20:19 #3
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by webbteknik.se@May 2 2005, 17:59
Det har ju varit en del diskussioner om hur man stoppar reklam/spam till e-posten och hur man stoppar alla dessa irriterande telefonsäljare.

Nu undrar jag hur man får stop på reklamen i ens riktiga brevlåda (dvs den som inte befinner sig på någon konstig server utan är en lucka i din dörr, en låda ute på tomten eller något annat trevligt), trots att det stort och tydligt står ingen reklam tack på min brevlåda fick jag i dag och som så många andra dagar ändå massa reklam i den, den här gången var det postens stora reklambunt som de kallar svepet samt reklam för någon lokal pizzeria.

Finns det något register jag kan gå med i motsvarande det som finns för telefonförsäljning? Kan man på något sätt se till att dessa företag får böter?
Finns tips att göra.

Om det är posten vill säga.

1. Samla all reklamen under en månad (blir relativt mycket skulle jag tro)
2. I slutet utav månaden går du ner till posten och lägger bunten hos dom och säger att du har en skylt på din brevlåda där det står att du inte vill ha någon reklam.

fortsätter det därefter så är det bara att göra detta en gång i månaden tills dom slutar.

Otrevligt? Näe, dom skall ha tillbaka skiten dom skickar ut
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-02, 20:47 #4
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Jag delar ut reklam i bland åt SDR (Svensk direkt reklam) eller det är min mamma och pappa som håller på med det men jag hjälper dom om någon av dom inte har tid osv, vi är extremt noggrana med att inte lägga reklam i lådor som det står "Ej Reklam" eller liknande på. Det värsta som finns är en gammal kärring som bor mitt ute i skogen typ 1-1.5 mils grusväg ut i bushen, hon har alltid addresserad reklam från ICA som hon måste ha och får hon den inte blir det ett jävlans liv på henne.

Men får du reklam fast du har en Ej Reklam skylt på lådan?

Mvh,
Viper

EDIT: Såg att du har en skylt på lådan, då är det väll bara ringa dom tomtarna och skäla ut dom utav bara fan.
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-04, 10:04 #5
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Det blir att ringa och skälla ut, särskilt posten för deras skit får jag minst en gång i veckan ofta två. Pizzerian var första gången jag fick.

Skulle dock gärna se att det fanns något officiellt ställe man kan anmäla dem till om de inte slutar som ser till att de åker på böter och skit.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-04, 10:12 #6
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Du kan köpa en coll grej av mig :) Har en dosa som man kan spela in meddelande i från datorn, vad du vill :) Sen lägger du den i brevlådan och i den finns det rörelsesenor, så fort nån rör lådan talar maskinen :) Spela in: "ge fan i slänga reklam här!!!!!"
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-04, 11:56 #7
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Pizzerior är kända för att tvinga på sin rekalm till alla och överallt. Inte avanligt att dom sätter upp lappar på flera ställen i porten dessutom. Även jag har drabbats gång på gång av pizzareklam trots skylt på dörren. Vid flera tillfällen sprang jag efter utdelarna som vid samtliga tillfällen inte verkade förstå svenska och bara försökte springa iväg. Jag har funderat på om dom ens försår svenska. Kanske illegala flyktingar som försöker tjäna lite extra pengar?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-04, 15:50 #8
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
Är skylten otydlig? Jag har ganska länge haft en "Ingen reklam tack" från Naturskyddsföreningen, har jag för mig, och jag får praktiskt taget aldrig reklamen. Har kanske blivit fel ett par gånger om året.
aikon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017