FAQ |
Kalender |
2016-11-28, 13:38 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ska köpa loss ett domännamn (för första gången) men blir konfunderad.
När jag angav domännamnet fick jag fylla i ett intresseformulär (namnet var taget). Senare fick jag ett mail där jag frågades om jag var intresserad av namnet, jag svarade ja på det. Sen kom ett svar på det där det stod "Ok, good luck". Vad menas? Är det lite teater över det hela? Så jag förväntas nu att svara med om han vill sälja? |
||
Svara med citat |
2016-11-28, 14:17 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du sökt efter domänen hos en domänregistrar eller har du varit inne på ägarens hemsida? Om det skulle vara via en registrar låter det riktigt konstigt, men om det är "någon annan" ska du nog inte bli förvånad.
Kan vara så att personen får väldigt många förfrågningar och att de flesta inte har pengar att köpa domänen/domänerna för så därför svara dem spydigt. Om jag var du skulle jag ignorera personens stil och svara seriöst att du är intresserad och undrar om pris. Lycka till med köpet! |
||
Svara med citat |
2016-11-28, 16:05 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2016-11-28, 18:20 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick svar snabbt men får intrycket av att jag kommunicerar med en bondfångare på Bangkoks turiststråk.
Svar: Citat:
Googlar jag på varor som är tänkt att säljas under namnet så är domännamnet inte med på åtminstone de första 10 sidorna med träffar. Jag har registrerat namnet.nu samt .se. Men namnet.eu, .name, .eu, samt .de är registrerade men används ej. Jag får känslan av att namnet är oattraktivt och inte värt så mycket, men vad 17 kan jag bjuda? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|