FAQ |
Kalender |
2015-01-14, 12:00 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon här som använder BankID på sin hemsida för inloggning eller signering?
Ungefär hur mycket kostar det? Kostar det för varje inloggning/signering, eller per månad, eller en kombination? |
||
Svara med citat |
2015-01-14, 13:00 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Att försöka komma överens direkt med BankID är nog ingen bra idé om du inte omfattas av ramavtalen (för offentlig sektor). Det finns en uppsjö leverantörer av BankID-lösningar och lika många typer och nivåer av prissättningar. Enklast är nog att begära in offerter från ett gäng av dom för att få en första prisuppskattning för just ditt bruk.
2015-01-14, 14:56 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, jag har förstått att det fungerar liknande som med kortbetalning, att det finns varierande avtal. Men till skillnad från kortlösningar där man hittar många exempel på prissättning, så hittar jag för BankID inga prisexempel alls? Det vore intressant att se ungefärlig kostnad för att se om det är ett rimligt alternativ, innan jag eventuellt går vidare med offerter.
Är det någon här som använder BankID och kan ge exempel på kostnad? |
||
Svara med citat |
2015-01-14, 14:59 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Detta kanske kan vara till en hjälp. http://eid.primeportal.com/eid/Sidor...tionomeID.aspx
|
||
Svara med citat |
2015-01-14, 15:48 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
"genomsnittlig transaktionskostnad för CA ligger idag på ca 30 öre/st per inloggning och 1,50 kr/st per underskrift" |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|