FAQ |
Kalender |
2015-01-27, 18:44 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som har erfarenhet att skaffa ett sk. SUF (dvs ett utlandsregistrerat AB i tex England med filial i Sverige)?
Alla erfarenheter tas tacksamt emot! Jag funderar kort och gott på att skaffa mig ett bolag till min affiliate-hobby, men är inte så sugen på att punga ut 50k i kapital i ett bolag som har minimala utgifter och inga inventarier. |
||
Svara med citat |
2015-01-27, 18:57 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har haft ett bolag i England en gång i tiden, inte att rekommendera på hobbynivå. Det är "dyra" fasta extrakostnader och bankerna är motvilliga till samarbete. Skulle kört på enskild firma i Sverige om det rörde sig om en hobby.
|
|||
Svara med citat |
2015-01-27, 19:33 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vill man spara pengar så är det billigt, 3-5k kostnader i UK per år runt bara.
Fast skulle inte säga du sparar något, på längre sikt dyrare än dom 50k AK som behövs. |
||
Svara med citat |
2015-01-27, 20:15 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det förutsätter att han har ett bolag som sköter allt åt honom (som ska vara att lita på) eller att han får investera massvis med tid för att lära sig ett till system och hitta rätt kontakter i England.
|
|||
Svara med citat |
2015-01-27, 21:06 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
Så handlar om några klick per år Max via ett webgui för godkänna allt |
||
Svara med citat |
2015-01-27, 21:42 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du behövde revisor och en fysisk adress i UK för några år sen, gäller säkert fortfarande. Använde ett av de större bolagen som la ner den verksamheten så finner ingen trygghet i ditt förslag med England, extremt onödigt och krångligt för en hobby.
|
|||
Svara med citat |
2015-01-27, 21:55 | #7 | ||
|
|||
|
Citat:
Tror jag betalar 2-3k per år endast och klickar typ ok en gång per år i webgui. |
||
Svara med citat |
2015-01-28, 09:46 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla svar!
Någon som har bra tips om företag som säljer sk. "lagerbolag" dels som SUF men även som vanliga svenska AB? |
||
Svara med citat |
2015-01-28, 17:05 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Standardbolag.se har jag använt par gånger för svenska AB. Dock så är bolagsverket snabba idag jämför med några år sedan och du kan ha ett nytt bolag på en vecka, därmed är den största uppsidan med lagerbolag borta.
|
||
Svara med citat |
2015-01-28, 17:13 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har använt www.vpr.se som var billiga och smidiga.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|