Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dedikerad server med stor bandbredd?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-03-10, 17:05 #1
Reverend Reverend är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 4
Reverend Reverend är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 4
Jag eftersöker en provider som kan erbjuda dedikerade servrar med stor bandbredd - till bra priser självklart.
Det verkar bara som att Asien och USA kan erbjuda detta och då jag kör game servrar, så är dessa alternativ uteslutna.

Jag har kollat på rackcheck.com (Tyskland), men så många fler alternativ har jag inte hittat som kan erbjuda minst 1000GB bandbredd.
Är det någon som kan ge några förslag? Helst i Norra Europa!

Jag behöver alltså dedikerade servrar med:
* låga ping
* root access
* tillåter spel servrar
* minst 1000gb trafik
Reverend är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-11, 07:26 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Kolla in dedipower.co.uk , eller redbus.co.uk , har servrar på båda ställena och upplever bra fart och låg ping (30-40).
Priserna på en linuxmaskin med runt 1tb trafik ligger runt 2000:- per månad.

Kombinationen låg ping från sverige och låga priser är något som sällan finns, för det finns oftast ingen anledning av operatören att ha så låga priser, då det går utmärkt att sälja för högre
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-11, 11:34 #3
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Reverend, Välkommen till Wn, kollade på din profil och såg att du inte angivit någon hemsida, vänligen läs igenom reglerna som gäller för WN. Då det jobbas aktivt för att höja kvaliteten på forumet är det viktigt att dessa enkla regler följs!

Återigen välkommen
Mvh
Fredrik
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-11, 11:43 #4
Reverend Reverend är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 4
Reverend Reverend är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 4
Tack, jag har kollat in dem ytligt tidigare - men har för mig att dedipower bara erbjuder ca 300-500 GB trafik och löpande kostnad på överskjutande Gb (vilket blir en väldigt hög kostnad)

Det viktiga är inte jättebra ping från Sverige, utan främst från Tyskland, UK, Frankrike och Nederländerna - då de flesta presumtiva kunderna finns där. Jag är medveten om att jag letar efter guldkorn i en myrstack, men "a man's gotta try".

linchpin: Hemsida finns, fast under konstruktion fortfarande. www.gdgaming.com - Därav att jag inte har satt den som officiell ännu.
Reverend är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-16, 09:58 #5
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Citat:
Originally posted by Decibel@Mar 11 2004, 05:26
Kolla in dedipower.co.uk , eller redbus.co.uk , har servrar på båda ställena och upplever bra fart och låg ping (30-40).
Priserna på en linuxmaskin med runt 1tb trafik ligger runt 2000:- per månad.
Jag känner att jag har behov av lite mer serverkraft än vad jag har till mina tjänster idag, men framförallt så behöver jag mer uptime. Ligger på Webcows idag med flera servrar och är inte överdrivet missnöjd eller så, det borde bara kunna vara billigare för den mängd trafik jag behöver (200 GB/månad per server, minst). Man får ju lite vad man betalar för men kontrasten i support mellan Webcows och Levonline (t.ex.) är inte värd det femdubbla priset om man säger så. Och om det ens räcker...

Hrm, hursomhelst, jag tänkte bara höra med dig hur supporten fungerar med nämnda leverantörer, samt eventuella andra saker man kanske bör tänka på ifall man går utanför Sveriges gränser på serverfronten. Jag är inte erfaren Linux-hackare (vi kör enbart på Linux-burkar) och har inte tillgång till någon sådan 24/7 heller, så jag behöver saker som fungerar - helst med trevligt folk i andra änden som gladeligen fixar saker åt mig utan att ta en tusenlapp i timmen.

Tack på förhand!
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-16, 10:17 #6
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Inte så ofta jag varit tvungen att kontakta supporten där, då man kan sköta det mesta remote, t.ex. omstarter om burken hänger sig.

Bara dom jag haft erfarenhet av som är nåt att ha då jag ganska snart klev upp på sverige med egna rackskåp, testat rackshack (ev1), rackspace, genpac och några till i USA men dom är inte ens att tala om. Jag belastar servrarna i england med maildeamons bara, så jag kan inte säga hur dom funkar med högre belastning rent kvalitémässigt.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-16, 10:24 #7
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Alrajt, tackar.

Själv har jag en hel del trafik (www) samt tänkte strömma lite media och liknande. Kräver kräm om man säger så... Har tittat runt lite i väntan på svar här och kan bara konstatera att kostnaderna skiljer sig betydligt mer nu än de gjorde sist jag tittade runt (ja, jag är en sådan som inte byter om jag inte måste).

Ni som ligger i USA, har ni problem med besökarnas hastighet? Jag har hört en hel del snacka om sega Atlantkablar och liknande... Var snälla och upplys en stackars content-typ som helst inte vill ha med tekniken att göra alls. B)
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-16, 16:10 #8
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Jag har en påföljdsfråga.

Många router-hopp ger högre responstider, men det behöver väl inte betyda långsamma dataöverföringar? Ett praktiskt exempel:
En webbserver i USA ger en liten extra fördröjning när man efterfrågar en URL, men bara för det behöver väl inte överföringshastigheten på returen vara låg när själva datat börjar komma?
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-16, 18:03 #9
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Vi kör ett flertal sajter från ev1servers & har inga problem med hastigheten, har inte heller haft någon som klagat. Dåliga pingtider, men överföringshastigheten är det inget fel på. Persistent connections på apache gör det hela lite bättre också...
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-16, 19:16 #10
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Citat:
Originally posted by Cellsynt@Mar 16 2004, 16:03
Vi kör ett flertal sajter från ev1servers & har inga problem med hastigheten, har inte heller haft någon som klagat. Dåliga pingtider, men överföringshastigheten är det inget fel på. Persistent connections på apache gör det hela lite bättre också...
Det låter ju lovande, tack för svaret!

Hur är det med support och så? Man brukar ju kunna säga att man får vad man betalar för, vilket verkligen passar in på den svenska hostingbranschen. Men hur är det i USA, ev1servers är ju onekligen billiga...
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017