FAQ |
Kalender |
2012-03-10, 05:12 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
jag behöver lite hjälp och kunskap om dmäner, jag har hittat två ord tex(xxx xx.xx) och enligt "google adwords keyword tool" så har de två ord 6000 000 besökare per månad globalt och 60 000 lokalt vad tycker ni ska jag registera en .se eller?.com är upptagen MVH Agneos |
||
Svara med citat |
2012-03-10, 06:09 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
.se om det är en svensk sida du tänkt att bygga?
|
|||
Svara med citat |
2012-03-10, 07:02 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
det jag vill är att tjäna pengar på det med vad tycker du är det en bra domän att registrera eller inte? med alla de här sökningar globalt och lokalt? när man vill registerar en bra domän så hur kan man hitta bra ord?
MVH Agneos |
||
Svara med citat |
2012-03-10, 11:08 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du måste ha fel data. Kan omöjligt finnas en ledig .se domän som har 60 000 exakta sökningar i månaden.
Som sagt, gör aldrig BRED sökning. Det säger dig ingenting. |
||
Svara med citat |
2012-03-10, 15:24 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
Svara med citat |
2012-03-10, 16:51 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
I adwords keywordstool bör du välja exakt eller skriva [sökord] i rutan. har du "bred" tar google statistik från likande ord eller sökfraser som innehåller sökordet.
|
||
Svara med citat |
2012-03-10, 19:55 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
skulle någon kunna dela mig sig lite information om hur man ska tänka när man ska registrera ny domäner, och vad är det man ska kolla på när det gäller adwords keywordstool ? tacksam för alla svar
MVH Agneos |
||
Svara med citat |
2012-03-11, 03:31 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ar ordet pa svenska ? Det finns gott om lediga engelska .se domaner med massor av sokningar. For att inte tala om spanska, tyska osv.
Det ar i min mening inte realistiskt om du tror att du ska kunna hitta lediga .se domaner som sedan gar latt att salja med stor vinst. Det sager val sig sjalv att om nu domanen ar ledig ar det val med storsta sannolikhet for att det INTE finns ett stort intresse for den. De flesta 'bra' .se domaner reggades for 10 ar sen. |
||
Svara med citat |
2012-03-11, 15:13 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan rekommendera den här presentationen från DOMAINfest 2012.
http://www.domainfest.com/files/DOMA...d_Modeling.pdf |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|