Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som vill vara med och anställa en SEO expert?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-09-03, 13:10 #1
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Standard Någon som vill vara med och anställa en SEO expert?

Hej.

Jag har testat flera olika SEO bolag men är inte direkt nöjd med någon av dom. Det första bara kopierade text från en konkurrent och sen ville ha på sig flera veckor att skriva om och var jättedyra, andra bolaget var jättebra på papper men sedan avtog det.

Det jag funderar på att testa är att anställa en person på heltid som kan jobba med SEO och adwords.

Dock så har jag inte råd med det riktigt, och jag har endast två webbutiker så det är endast några timmars jobb i veckan.

Men, vad sägs om vi delar på en? Jag kan ta på mig att lägga ut annonsen och ta hand om intervju, och det finns även kontorsplats hos mig i Göteborg där personen ska jobba ifrån. Om vi går ihop några företag så kan vi anställa en på heltid och det kommer bli mycket billigare.

Några krav:

* Jobba från kontoret (Det blir mer seriöst och lättare att följa vad personen gör)
* Ej konkurrenter (max ett företag per bransch)
* Rapport varje vecka till alla som är med om vad som har gjort och resultat av det

Vad tycker ni om min ide?
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 17:35 #2
Rob Rob är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 255
Rob Rob är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 255
Det är detta det finns konsulter till...
Rob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 17:43 #3
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Det är detta det finns konsulter till...
Yes, men dom är för dyra och dom jag använt mig av har fuskat med timmar och inte alls gjort ett bra jobb.

Att dom är dyra kan jag förstå då dom har svårt att få till 40 timmar jobb per vecka, och just det tänkt jag att vi eliminerar med det här upplägget.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 18:53 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Betala mindre och kräva mer. Är det framgångsreceptet för pålitlig arbetskraft?

Personligen tror jag det är lättare att hitta en konsult du kan lita på. I Göteborgs-området lär det finns många alternativ? Erbjuder du tillräckligt med timmar och OK betalning så tror inte jag det ska vara några problem att hitta en som kan tänka sig att jobba från din kontorsplats heller.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-03, 19:49 #5
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Betala mindre och kräva mer. Är det framgångsreceptet för pålitlig arbetskraft?

Personligen tror jag det är lättare att hitta en konsult du kan lita på. I Göteborgs-området lär det finns många alternativ? Erbjuder du tillräckligt med timmar och OK betalning så tror inte jag det ska vara några problem att hitta en som kan tänka sig att jobba från din kontorsplats heller.
Nja inte riktigt, du missförstår. Jag har aldrig skrivit att jag kommer kräva mer?

Som SEO konslut (eller ja, det gäller för alla småföretag) så går mycket tid åt att fakturera, sköta bokföringen, jaga kunder mm och det är där jag tänkte spara in.

Jag kan tyvärr inte erbjuda många timmar, max 5-10 i veckan tippar jag på. Jag har dock fått över 10 privat meddelande från intresserade ehandlare så det här kommer nog bli av. Ska lägga in en annons på arbetsförmedlingen nu i veckan så får vi se hur det går =)
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-04, 11:02 #6
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Intressant, du får gärna hålla oss uppdaterade om hur det går! Jag tror inte det är en bra idé att dela på kostnaden dock, annat i teorin. Jag tror det kan bli svårt, rent praktiskt.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017