FAQ |
Kalender |
2015-07-06, 15:52 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller på att fundera på att sälja av delar av mitt "imperium" av sajter. Jag har tidigare sålt c:a 7-8 olika sajter och då nästan alltid i samband med att jag blivit kontaktad av någon som var intresserad av att köpa. Vi har diskuterat och kommit fram till ett pris och avslutat affären.
Något jag funderat rätt mycket på är dock vilket tillvägagångssätt som funkar bäst när man ska sälja sajter: - Sälja via tex MissDomain? - Kontakta "alla" intressenter i branschen - Sälja här på WN? etc De allra flesta sajter jag har är Adsense/Affiliate-finansierade med inkomster på c:a 1.000 kr / år till 15.000 kr / år (i alla fall de jag vill sälja). De som oftast har varit intresserade har dock inte haft några planer på att använda Adsense osv. Exempelvis vill man nyttja dem för SEO. Detta gör att de inte kan få ut samma värde som jag och vi kan inte komma överens om ett pris. I andra fall har jag ett ok bud men vill ändå undersöka om det är det bästa budet jag kan få på sajten. Ni som har lyckats bra med försäljning av sajter, hur har ni gjort? |
|||
Svara med citat |
2015-07-07, 13:10 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tycker jag WN funkar bra. Ehandel.se brukar vara bra för nätbutiker. Jag tar gärna ett PM med lite info om vilka sajter du kan tänka dig sälja och vad du tänkt dig för pris!
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|