Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lite hjälp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-12, 14:11 #1
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Standard Lite hjälp

Nu behöver jag lite hjälp om idéer och upplägg.
Har hjälpt en pizzeria med hemsida och nu har han som driver pizzerian frågat om jag vill börja köra ut pizza och det tycker jag låter kul så jag tänker prova. (har tidigare jobbat extra några år åt Adecco inom Oslo kommuns hemtjänst så viss erfarenhet finns ) Bor även ett tiotal meter därifrån. Funderar på att när det beställs pizza från hemsidan via formuläret eller mejl, (de flesta ringer nog dock) så kommer det en beställning och då uppmärksammas de som jobbar så det inte går att missa, kanske en laptop som står på och plingar till när det kommer en beställning. Finns det något bra program för detta? Helst skulle inkommande även öppna sig automatiskt och visas på skärmen utan att man behöver ta i den. (tänker hygienmässigt) Nu är detta tänkt för de som bakar men jag vill underlätta för dem. Andra idéer? Har även föreslagit att jag via deras sida på Facebook vill fixa något i samband med Halloween. Funderar på en tävling där de som som deltar vinner 10 pizzor.
Förslag? Har ingen erfarenhet av tävlingar och Facebook men dela, gilla och skriv slogan om varför just de är ortens bästa pizzeria. Hur låter det?

Tack på förhand!
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-25, 16:30 #2
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Uppdaterar tråden! Är helt säker på att någon sitter på en lösning.
Beställning av pizza sker via formulär (tänker jag nu eftersom det inte finns i temat och menyerna så blir nog det för dyrt att få någon att programmera det hela) Det som känns aktuellt är ett formulär men behöver något program/lösning så att de på pizzerian ska bli uppmärksammade direkt det kommer en onlinebeställning. "pling" + att skrivaren skriver ut automatiskt vore kanske något men vilket program?
Snälla, hjälp om ni har en idé/lösning!
Mvh

Senast redigerad av OnlyMe den 2014-11-25 klockan 16:32
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017