FAQ |
Kalender |
2010-11-21, 09:54 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rent juridiskt/ekonomiskt, är det någon som är insatt eller har synpunkter på vilka årskostnader/licenser/jobbiga-grejer-för-en-som-bara-kört-öppen-källkod ett köp av en sajt som bygger på Episerver skulle innebära?
Och med tanke på licenser etc, är det tufft att byta webbserver på en sajt som bygger på Episerver? Är dålig på både Episerver och .NET som gissar denna lösning baseras på |
||
Svara med citat |
2010-11-21, 10:49 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
En licens för EpiServer kostar runt 100 000 kr i grundutförande, sedan får du betala ca. 20-25% per år har jag för mig. Är du inte .NET-utvecklare så måste du räkna med kostnader för konsulter om du ska göra förändringar på webbplatsen, då menar jag inte publicering av information utan ändringar i sidmallar, installation och anpassning av moduler m.m. Kostnaderna dra lätt iväg.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-21, 11:03 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för svaret!
Vet du också hur licensen ser ut, ex om man vill byta webbserver osv? Eller någon annan? |
||
Svara med citat |
2010-11-21, 11:31 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
Svara med citat |
2010-11-21, 14:00 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Licensen kopplas till IP- eller MAC-adress. Hur enkelt den kan överföras till annan server bör du kolla direkt med EPiServer tycker jag.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-21, 16:46 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag hade personligen aktat mig för Episerver, främst pga kostnaderna, å andra sidan så tycker jag om OpenSource, så jag är inte direkt opartisk.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-21, 22:44 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack alla!
Får kolla upp detta med IP/MAC med Episerver. |
||
Svara med citat |