FAQ |
Kalender |
2009-10-10, 22:57 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Skaffade web10 där det står att jag kan ha 10 domäner då tänker jag att jag kan lägga till domän i kontrollpanelen och sedan peka från loopia som jag har som dns.
Men så kollade jag på detta såklart efter jag tecknat avtal och betalat. Då kostar det mig tydligen 267,50:- för att kunna använda min existerande domän som är .info men när jag skall ny beställa en domän med .info så kostar det 155:-. Är det inte lite sjukt att jag skall betala 112,5:- mer för en domän jag redan äger. Så jag skrev självklart till supporten och frågade om detta då fick jag till svar : Det är så tyvärr och en ledsen smilie gubbe. Är det verkligen ok det ända dom behöver göra är att fixa en mapp till mig i min ftp och peka en webbplats mot den. (priserna är inklusive moms och 5:- / månad) |
||
Svara med citat |
2009-10-10, 23:19 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Näe, det e inte OK, var i samma sits som dig för några år sen,
bytte från WEB10 till annat webbhotell. Denna gång tog de plötsligt bort IMAP, hänvisade till POP3 i stället. |
||
Svara med citat |
2009-10-10, 23:55 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man inte ta upp det med typ K.O. eller nåt.
Det värsta är ju att jag redan lagt ett par hundra lappar på dom och dom pengarna lär jag ju inte få till baka Vad finns det för andra bra billiga windows webhotell? Där jag kan lägga till domäner hur jag vill och gärna med en pop3 eller imap komponent installerad för det vägrar ju web10 skaffa. Sen är dom riktigt snåla med mysql med jag har 1gb utrymme men 25mb mysql löjligt. |
||
Svara med citat |
2009-10-11, 00:00 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
om det inte är länge sedan du köpte så tycker jag du ska ångra ditt köp och gå någon annanstans.
och detta är något som borde vara enkelt att ha som funktion i kontrollpanelen. om de har någon kommersiell kontrollpanel så borde detta redan finnas. dessutom så står det inget om detta i deras "avtal" som de länkar till på info sidan. http://web10.se/footer.php?area=cond jag har gått hela vägen förutom sista knappen där jag aktivt beställer. och det är till detta avtal alla länkar går angående vilkor osv. så detta låter som ren bluffmakeri. det ingår att du får ha max 10 domäner på ditt konto om du har minsta. i avtalet står det inget om detta. om det finns någon annan stans så ska inte det spela roll. dessutom såg jag en sak i deras avtal. Kan man verkligen avtala sig ifrån lagen om distansavtal/köp? Citat:
Men resten verkar lite fult. |
||
Svara med citat |
2009-10-11, 00:10 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det har varit ett missförstånd - tror du inte de kan tänka sig vara schyssta och ta tillbaka köpet? De flesta har ju 2-4 veckors öppet köp dessutom?
|
||
Svara med citat |
2009-10-11, 00:38 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
web10 har inte det. som jag skrev så har de till och med försökt avtala bort ångerrätten.
|
||
Svara med citat |
2009-10-11, 01:59 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmm. Någonstans här känns det som Web10 skjuter sig själva i foten.
|
||
Svara med citat |
2009-10-11, 02:04 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
dom jagar många kunder och försöker väl gå fulvägen till pengarna.
kolla på one. dom har väl klarat sig ganska bra just pengamässigt verkar det som. tråkigt men sant. web10 är ju körda om dom blir anmälda för falsk marknadsföring osv kan jag tänka mig. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|