FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-11-26, 21:11 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska se på det ikväll kl 21:00. Verkar riktigt intressant! http://www.tv.nu/program/mark-zucker...siktet-bakom-f
|
|||
Svara med citat |
2012-11-26, 23:52 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det mesta var rätt uppenbart/visste redan, men det jag funderade lite på är hur man hittar folk med samma intresse runt om kring en. Internet är en femma, men jag som är ganska ung, ~20, har ännu inte träffat någon med samma brinnande intresse för programmering.
Jag har gått gymnasial utbildning, inriktning programmering - men där fanns bara massa gamers som tog utbildningen för att ha dator under lektionstid och spela. Dessa fick inte så bra betyg heller. Har ni andra någon erfarenhet av detta? |
|||
Svara med citat |
2012-11-26, 23:56 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-11-27, 00:46 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Just ja, tänkte lägga till det men glömde visst. Det finns givetvis massvis på internet, har bra med kontakter världen över. Men jag tänker mer på folk omkring min ålder (~20), med brinnande intresse som bor i närheten - så man kan dra hem laptopen till någon, dricka öl och koda i timmar, precis som det nämndes i dokumentären.
|
|||
Svara med citat |
2012-11-27, 01:17 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-11-27, 02:06 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det finns, och jag har varit hos högskolan här i staden och pratar runt med elever och lärare men känner att de som går där är väldigt gröna på det och inte har samma brinnande intresse. Visst finns det alltid något guldkorn, men bör finnas enklare sätt tycker man nästan. |
|||
Svara med citat |
2012-11-27, 07:36 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |