FAQ |
Kalender |
2006-12-02, 12:11 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, sen nåt år har min kund en skitdyr infosida hos Eniros Gula Sidor. Vi har noga valt texter och sökord mm på den sidan.För en månad sen dök en säljare upp från Eniro om att förlänga avtalet (Vilket redan skett automatiskt eftersom att det inte sagts upp)
Säljaren fyller i Eniros sökordkort åt kunden med slumpvis valda ord från Eniros egna förslag allt som han har med sig. Så kundens redan anpassade sökordssida är nu utbytt mot nån rappakalja. Och en ny räkning dimper ner på en hisnande summa som man normalt ser vid villaköp. Självklart kontaktar vi Eniro om detta och dom lovar att åtgärda på en gång, senast förra veckan ,inget har hänt. Hur oseriösa får dom vara? En kul grej i allt elände , sök på Eniro i Gula Sidorna och kolla på omdömen om Eniro! |
||
Svara med citat |
2006-12-02, 12:40 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En hade en liknande historia nu i oktober och jag tvärvägrade betala fakturan.
Dom ringde upp och bad om ursäkt, rev fakturan, samt fakturan innan som det inte var nått fel på. |
||
Svara med citat |
2007-01-25, 13:35 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Eniro är fruktansvärt skräp. Gör absolut inte affärer med dem.
De fakturerar en 2000 i minimibelopp trots att de har väldigt lite trafik att leverera om inte dina sökord är extremt generella. |
||
Svara med citat |
2007-01-25, 18:23 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Deras priser är ju helt åt skogen. Om någon lyckas få tillbaka de pengarna så är det ganska starkt jobbat.
2 kr per klick på deras sökordsannonser! Infosidorna skall man ju inte ens tala om.. |
||
Svara med citat |
2007-01-25, 19:26 | #5 | |||
|
||||
|
Deras sökords-annonser har en högsta-bud-funktion som gör att man automatiskt bjuder över nya bud. Det är säkert både praktiskt för kunden och lönsamt för Eniro, men tyvärr så innebär det att priserna trissas upp på en orimligt hög nivå. Att annonsera via deras sponsrade länkar blir därför väldigt dyrt jämfört med annan typ av annonsering.
En konstig sak som nämndes här i tråden är att Eniro även säljer till sina befintliga kunder. Jag hade registerat ett konto på Espotting utan att vara i kontakt med en säljare. Fyra månader senare ringde en säljare och försökte sälja på mig tjänsten igen. Att jag redan var kund spelade ingen roll. Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-25, 21:47 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
2-5 kr betalar jag för mina dyraste på tex. Google. Visst, kanske ovanligt låg konkurrens, men man kan ju även ranka högre med billigare bud bara man optimerar sina annonser. |
||
Svara med citat |
2007-01-28, 23:53 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vill även tillägga det att om man redan annonserar på Adwords hos Google, så hamnar man även på sponsrade länkar hos Eniro (vilket jag märkte idag). Så det finns ingen anledning till att annonsera 2 kr grundpris hos Eniro när grundpriset är 30 öre beroende på dollarkurs hos Google.
|
||
Svara med citat |
2007-01-29, 00:12 | #8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-29, 12:59 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-29, 20:06 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Det beror ju på vilken verksamhet man har, har man en webbsida som livnär sig på TD annonser och måste ha massa klick så är det förmodligen lönlöst, men har man ett företag där EN ny kund kan leda till en miljonaffär exemeplvis mekaniska verkstäder... och man tror att potentiella kunder letar efter en vara eller tjänst på gula sidorna så kan det vara väl värt om klickpriset blir 100 kr/klick om nu kunden dyker upp inom ett visst antal klick.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|