Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbhotell för min utveckling

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-04, 14:52 #1
micze micze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem

Hej jag söker något trevligt webbhotell i Sverige för min kodutvekling. Jag vill nämligen ha ett snabbt och stabilt webbhotell där mängden bandbredd är av mindre betydelse, men att upptid och stabila/snabba servrar är viktigare. Det finns inget hemskare än att testa kod mot en slö server.

Nej! jag vill inte testa mot en egen server hemma eller på min dator jag sitter nämligen lite överallt när jag arbetar och inte sällan på olika datorer så bespara mig dessa tips tack

Jag har epsab.com nuvarande men känner ett deras priser mot var jag får för pengarna är tämligen värdelöst. Jag skaffade ett konto där för 5-6 år sedan som varken prismässigt eller innehållsmässigt har ändrat sig ett skit på dessa år och 1500 spänn om året för 26 Meg utrymme kanske är lite VÄL "häftigt". Dessutom ganska värdelös support och en seg ofta överbelastad mailtjänst. och bara en databas.

Jag vill ha PHP 5 samt ett gäng med My-SQL databaser. "Safe mode" är inget hinder. Snabba stabila FTP överföringar (VIKTIGT!) Garanterad upptid och inte allt för mycket kunder proppade på varje server. Min belastning bör bli relativt låg då jag bara vill ha min utveckling/testning på detta webbhotell. Gärna en kontrollpanel samt en webbasserad filuppladdning när man vill ha upp någonting från platser med restriktiva brandväggar. T.ex. Net2ftp eller den som finns inbyggd i Plesk gärna med möjligheter att editera filer direkt i webbläsaren vid akuta behov. Möjligheter att själv konfigurera in och koppla domäner till mitt konto. (Vill inte vänta på att supportpersonal ska göra det åt mig) Daglig backup på både webbutrymme och databaser.

Jag vill ha en pålitlig mail! Flera inboxar autosvar och vidarebefodring och möjligheter att ansluta via webbmail vid behov. Min mail är min själ funkar den inte är jag hjälplös.

Gärna möjligheter att själv sätta backup och återställa sidor och databaser till gamla sparade versioner direkt på webbhotellet "automagiskt". (Om en sådan tjänst existerar)

Ingen B-one eller annan lågprisdynga. Jag vill ha kvalitet här med webbhotell som vet vad de pysslar med och kan göra mitt liv så bekymmerslöst som möjligt. Jag vill utveckla inte problemlösa.

"jag vill ha en bra snabb support men att webbhotellet ska funka så bra att jag aldrig behöver kontakta den"

Ovan är mitt "drömcenario"
micze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-04, 15:46 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Vilken kostnad får det ligga på max?

Funktionerna du söker finns alla i Plesk vet dock inte vilka Svenska webbhotell som med kör Pleks.

Men för dina krav så skulle jag nog försöka få något webbhotell att göra en prioriterad lösning åt dig som exempel en VPS som som driftar Pleks på och hanterar åt dig. För att garantera dig minne/prestanda och tillgänlighet.

Självklart blir en sådan lösning lite dyrare men inte så pass mycket mer.

Ett webbhotell jag själv vet har hög tillgänlighet med är www.webbhosting.nu och du kan säkert få någon flexibel lösning hos dom. Vet dock inte vad dom kör för kontrollpanel.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-04, 15:54 #3
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag skulle nog oxå rekommendera att du kollar på att köra det på en VPS. Vill du ha det i Sverige så finns det inte så många som jag känner till, men kolla upp Glesys och FSData.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-04, 16:14 #4
Medlem

Medlem

Max kostnad vet jag inte riktigt några tusen kronor om året kanske.

VPS är ett alternativ. Men det ska givetvis vara "managed hosting" i sådant fall jag vill koncentrera mig på min kod resten ska bara "fungera"

Jag älskar att krångla missförstå mig inte Men just när jag vill utveckla så vill jag inte sitta och konfigurera servar.
Oläst 2006-09-04, 18:53 #5
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jodå det finns några svenska webbhotell, med servrarna i Sverige, som kör PLESK. FSdata har PLESK som tillval till sin VPS dessutom.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 09:44 #6
Medlem

Medlem

Jag har inte valt ännu så jag är fortfarande öppen för förslag.
Oläst 2006-09-08, 13:32 #7
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by micze@Sep 4 2006, 13:52
Jag vill ha PHP 5 samt ett gäng med My-SQL databaser. Safe mode är inget hinder. Snabba stabila FTP överföringar (VIKTIGT) Garanterad upptid och inte allt för mycket kunder proppade på varje server. Min belastning bör bli relativt låg då jag bara vill ha min utveckling/testning på detta webbhotell. Gärna en kontrollpanel samt en webbasserad filuppladdning när man vill ha upp någonting från platser med restriktiva brandväggar. T.ex. Net2ftp eller den som finns inbyggd i Plesk gärna med möjligheter att editera filer direkt i webbläsaren vid akuta behov. Möjligheter att själv konfigurera in och koppla domäner till mitt konto. (Vill inte vänta på att supportpersonal ska göra det åt mig) Daglig backup på både webbutrymme och databaser.
Jag vill ha en pålitlig mail Flera inboxar autosvar och vidarebefodring och möjligheter att ansluta via webbmail vid behov. Min mail är min själ funkar den inte är jag hjälplös.
Gärna möjligheter att själv sätta backup och återställa sidor och databaser till gamla sparade versioner direkt på webbhotellet automagiskt. (Om en sådan tjänst existerar)
Ingen B-one eller annan lågprisdynga. Jag vill ha kvalitet här med webbhotell som vet vad de pysslar med och kan göra mitt liv så bekymmerslöst som möjligt. Jag vill utveckla inte problemlösa.
jag vill ha en bra snabb support men att webbhotellet ska funka så bra att jag aldrig behöver kontakta den
Ovan är mitt drömcenario
http://www.serwage.net som vi också diskuterar i denna tråd ger dig möjlighet att köra både php4 och php5. Man kan på eget initiativ lägga upp maximalt 1000 MySQL databaser.

För varje virtuell host kan man aktivera/inaktivera PHP Safe Mode, PHP Safe Mode GID samt PHP Register Globals.

Enligt deras egna uppgift så har de 99.98% upptid på sina servrar. Frågan är ju om det är tillräckligt för dig.

De har en online-fileditor där man även kan ladda upp filer, sätta filrättigheter/ägare, flytta och byta namn på filen/mappen. Jag kör själv NetDrive mot deras ftp-server (de har stöd för FTPS) från Zend för utveckling vilket fungerar ganska OK.

Man kan själv koppla obegränsat antal domäner mot kontot och lägga upp subdomäner pekandes mot olika delar i filstrukturen.

De ger dig möjlighet att skapa ett obegränsat antal email-forwarders, pop3- och imap-konton med tillhörande webmail.

Andra uppskattade features de har är t.ex. crontab, PHPMyAdmin, Mod_Rewrite, SMS-API för utskick till mobiltelefoner och ruby on rails.

Det som möjligen kan brista, men samtidigt kanske är det mest allvarligt är att eftersom man får 110GB lagringsutrymme är jag inte helt säker på hur det fungerar med backup.
Oläst 2006-09-08, 15:42 #8
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Jag tror att du vid dessa specifika behov bör höra av dig till ett mindre hostingföretag som kan erbjuda dig relativt lediga och kraftfulla servrar till ett bra pris. Kolla runt lite i webhotellsguiden och kontakta de du tycker är intressanta. De större webbhotellen tror jag inte kan ge dig vad du behöver.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 22:24 #9
Medlem

Medlem

Marcus frågan är dock vad jag ska med 1100 gig bandbredd till? Jag ska alltså göra tämligen bandbreddsnåla sidor som testas på det webbhotell jag önskar skaffa mig i denna tråden och sedan flyttas de över till andra platser. Jag har hellre ett webbhotell med kanske 50 meg utrymme och ett par gig trafik, det jag är ute efter är helt enkelt en privat utvecklingsplats som jag kan lita på att den alltid finns redo för mig när jag behöver den. Så det jag värderar mest är att jag vill känna att man jobbar mot servern som om jag hade suttit hemma låg ping och höga överföringshastigheter på den lilla data som faktiskt används. Även resursandvändningen bör bli minimal då sidorna på servern egentligen inte har andra besökare än mig själv och utvalda personer som testar vad jag än försöker utveckla och men då är det desto viktigare att det funkar också.
Oläst 2006-09-08, 22:38 #10
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by micze@Sep 8 2006, 21:24
Marcus frågan är dock vad jag ska med 1100 gig bandbredd till? Jag ska alltså göra tämligen bandbreddsnåla sidor som testas på det webbhotell jag önskar skaffa mig i denna tråden och sedan flyttas de över till andra platser. Jag har hellre ett webbhotell med kanske 50 meg utrymme och ett par gig trafik, det jag är ute efter är helt enkelt en privat utvecklingsplats som jag kan lita på att den alltid finns redo för mig när jag behöver den. Så det jag värderar mest är att jag vill känna att man jobbar mot servern som om jag hade suttit hemma låg ping och höga överföringshastigheter på den lilla data som faktiskt används. Även resursandvändningen bör bli minimal då sidorna på servern egentligen inte har andra besökare än mig själv och utvalda personer som testar vad jag än försöker utveckla och men då är det desto viktigare att det funkar också.
Okej jag förstår, ja det beror ju helt och hållet på vilken typ av projekt man gör. Ville bara tipsa om dem eftersom det trots allt stämmer in på det mesta andra du sökte. Jag sitter som sagt själv och utvecklar direkt mot dem och det fungerar utmärkt enligt mina erfarenheter och jag använder nog trots det bara nån GB transfer/mån.

Jag använder ju dock VPS:er i övrigt till stor utsträckning just för att kunna riskbalansera och det är väl det bästa alternativet om du kan hitta en vettig managed-lösning om du inte vill sköta det själv.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017