FAQ |
Kalender |
2006-09-11, 11:31 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har nyligen (två veckor sen) reggat ett Windowskonto hos Surftown och placerat ett forum med MSSQL db där. Resultatet är katastrof. Allting går segt som sirap hur vi än gör.
Jag har haft ett linuxkonto hos Surftown som fungerat hur bra som helst med mySQL db i över ett år. Hur kan det vara sån skillnad? Någon som har haft liknande problem på Surftown, eller har det rullat på som det ska? Peter |
|||
Svara med citat |
2006-09-11, 11:37 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag trodde det mesta går segt med Bills grejer......
|
|||
Svara med citat |
2006-09-11, 11:52 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ett klokt och uttömmande svar, Danielos...
Princip, det är ju inte samma server som dessa databaser ligger . Eftersom det inte är samma maskin kan det ju tänkas att den maskinen som de lagt din databas på i Windowsmiljön är mycket mer belastad än den du har för din Linuxsajt. MS SQL är nog så snabbt i sig, men det kan ju också tänkas att du inte har konfigurerat allt korrekt för ditt forum...? Där är jag dock inte någon fena så där har jag inga bra råd. Vilket forum är det du använder?
2006-09-11, 12:53 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag menade mer att jag var nöjd med Surftowns linuxkonto, och därför kompletterade med Windowskontot i tron att jag skulle vara nöjd med det också...
Men visst kan det vara så att deras windowsserver är mer belastad. Forumet är ett ASP-forum, Web Wiz Forums, och sidan det ligger på är nissanforum.se. |
|||
Svara med citat |
2006-09-14, 12:11 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det någon mer som använder det forumet och är nöjd? Eller är det totalkonvertering som gäller?
|
|||
Svara med citat |
2006-09-15, 01:54 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ta kontakt med surftown och fråga hur det ligger till. Låter enklast tycker jag.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|