Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Site ska göras om

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-06, 11:13 #1
Hans Jangeby Hans Jangeby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 4
Hans Jangeby Hans Jangeby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 4
Siten www.disinredning.se ska göras om.
Jag är ansvarig upphandlare för siten och kunden vill göra detr enkelt för sig så uppdatering av text och bilder kan skötas ennkelt av kunden eller att uppdateringen sker av utvecklaren varannan månad.

Den "nya" siten ska se ut som nuvarande, med rörliga vågor.

Anledningaen till att siten måste förnyas är att den tyske utvecklaren avslutat sitt uppdrag och ingen kan längre uppdatera den. Vis av erfarenheten är det viktigt att kunden får tillgång till källkoder, databas och att backup-rutiner fungerar. Därför behövs en "ny" site så fort som möjligt

Några krav:
Kunden ska enkelt kunna ladda upp sina bilder med beskrivande text och behålla bildanimationer textlänkar m.m. Du väljer teknik.
Designen ska vara som nu med rörlig "våg" över bilderna
Samma menyer och samma musikslinga.
Kunden ska ha siten på "eget" svenskt webbhotell.
Siten ska vara på svenska och engelska och kanske senare på tyska, franska och spanska. Växling av menyer på olika språk med innehåll ska ske enkelt.
Siten ska sökmotoroptimeras med bl.a. sitemap.
Med tiden kommer flera funktioner säkert att behöva installeras/utvecklas/anpassas.

Jag behöver tid och kostnadsuppgift snarast för att göra om siten
Bilder, cirka 25 st i jpg, och text är klara att emailas.
Kunden är intresserad av ett långsiktigt samarbete med ett eventuellt treårsavtal för drift, underhåll, support och service.

Jag är upphandlare av teknik och affären. Snälla, kontakta inte DIS direkt, du kommer ändå bara tillbaka till mig.

Andra parameterar som är viktiga:
Referenser och erfarenhet gärna inom något av inredning, mode, design, reklam
Viljan och möjlighet till långsiktighet
Förstå kundens önskemål som är ibland outtalade.
Naturligtvis god ekonomi
Leveranstid


Ring 0733-538700 eller emaila via WN om du är intresserad av uppdraget.


/Hans J
Hans Jangeby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-08, 16:00 #2
Hans Jangeby Hans Jangeby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 4
Hans Jangeby Hans Jangeby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 4
Tack för alla intresserade och bra svar jag har fått.
Jag kommer nu att gå vidare med de som kontaktat mig. men är det fler som har intresse så är det inte för sent. Anmäl intresse senast tisdagen efter påsk.

Det har uppkommit en del frågor med anledning av intresseförfrågningar jag har fått.
*Det är absolut inte nödvändigt att bygga upp siten eller rörliga bilder i flash. Det går bra med annan teknik.
*Siten ska rekonstrueras och därför fungerar inte länkarna. Det fanns tidigare en flash-admindel som användaren själv kunde ladda upp bilderna som sparades i MySQL-databas. Denna funktion är borta och den tyske webbutvecklaren har rest till Australien och lämnat sina kunder i sticket.

*DIS har därför som krav att källkoder måste lämnas till DIS eller finnas deponerade hos advokat eller oberoende part, fall något skulle hända webbyrån/utvecklaren , att backuper tas varje dag, att siten inte är personberoende av en utvecklare - hur lågt priset än är.

Jag återkommer nu med email till alla som lämnat intresseansökan.

/Hans
Hans Jangeby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017