FAQ |
Kalender |
2004-01-02, 20:53 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har börjat skissa på en tjänst det där det vore smidigt att ha möjligheten att betala tillbaka pengar till kunders kreditkort. Rent tekniskt tror jag det går till så att mottagaren drar tillbaka betalningen.
Dock har jag dock hört vissa rykten om att kreditkortsbolagen kommer att dra tillbaka denna funktion. Vet exempelvis att spelbolaget Expekt endast kan betala tillbaka till Visa, inte MasterCard. Någon som vet något mer om detta? tack Andreas |
||
Svara med citat |
2004-01-02, 22:39 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rykte:
Vad jag hört så verkar Mastercard gräva sin egen grav. Dom struntar fullständigt i vad kunderna säger till dom m.m... Har inga belägg för detta men det var nått jag hörde nån gång för någon månad sen... |
||
Svara med citat |
2004-01-04, 21:50 | #3 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Kunden har ALLTID rätt! |
||
Svara med citat |
2004-01-07, 10:32 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
vi använder denna funktionen i våra lösningar. Det blir då möjligt för oss att göra insättningar på kort precis som du gör i kassan på ica. Vi använder Telluspay och det fungerar kalasbra. |
|||
Svara med citat |
2004-01-07, 14:00 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Men ni har inte hört något om att tjänsten skall tas bort?
Vi har nämligen fått berättat för oss att denna tjänst ej kommer att kunna erbjudas i framtiden, att kortbolagen tar bort denna möjlighet. Är detta något som är helt taget ur luften isf? Andreas |
||
Svara med citat |
2004-01-07, 14:07 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Det måste vara helt galet.
Man måste ju kunna göra en återbetalning på en produkt om något blivit fel. Ring och prata med dem på telluspay, dem vet säkert. Men jag kan inte tänka mig att det är så. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|