FAQ |
Kalender |
2015-08-28, 11:32 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Facebook ska tydligen ha nått 1 miljard(?) unika inloggningar under ett dygn... 1/7 av jordens befolkning ska alltså på något vis ha använt Facebook under ett dygn... Jag vet inte men det känns inte rimligt... eller? Måste finnas en god portion spam-konton här?
http://www.idownloadblog.com/2015/08...s-one-billion/ |
||
Svara med citat |
2015-08-28, 12:31 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Låter mycket, tanke på man aldrig i princip loggar ut från sina enheter.
|
||
Svara med citat |
2015-08-28, 13:05 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2015-08-28, 14:01 | #4 | ||
|
|||
|
Frågan är hur stor del av dom utvecklade länderna som har FB? Kan Sverige ha 60-80% av befolkning som har ett konto tro?
Sedan en hel del som har FB även i u-länder, i länder där dom har under 400EUR inkomst per månad. Dock är dom inte lika aktiva som övriga men har konto. |
||
Svara med citat |
2015-08-29, 10:28 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta här borde vara medvetna om att man inte alltid ska lita på vad företag säger
2015-08-29, 11:22 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Känns som början på slutet (fast det har nog redan inträffat).
Mina egna teorier, men deras fokus på på U-länder har inget med välgörenhet att göra, de vill bara ha mer konton när de insett att det är mättat i I-världen, börsen kräver det. Hade det varit välgörenhet så hade de inte krävt att internet.org skulle gå genom facebook som de gör nu. |
||
Svara med citat |
2015-08-29, 11:32 | #7 | ||
|
|||
|
Citat:
Så många som lär ha ett konto men inte en dator, även om siffran låter hög så hade jag kunnat tänka mig 10% av världen kan ha ett konto alla fall. |
||
Svara med citat |
2015-08-29, 22:08 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Här är från deras sajt: Citat:
För mig låter det skamligt, ungefär: "Vi investerar i nära på gratis internet till U-länderna och får Goodwill, sedan måste alla som använder det ha ett Facebook konto annars funkar det inte och dessutom mäter vi all trafik och kan blocka de sajter som inte passar oss. Då är aktieägarna glada också eftersom medlemsstocken kommer öka lavinartat." Hittar inte länken nu, men det är tydligen flera som opponerat sig om detta förfarande. |
||
Svara med citat |
2015-08-30, 11:04 | #9 | |||
|
||||
|
U-länder handlar verkligen inte bara om bistånd eller välgörenhet. Finns gott om länder som för 10-15 år sedan såg ganska "hopplösa" ut som idag har väldigt god standard i förhållande.
|
|||
Svara med citat |
2015-08-30, 11:55 | #10 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan säger inte bistånd så mycket, bara ett ord. Ser man hur många EU länder som för "bistånd" av EU pengar men dom kallar det annat ord istället :P Många U-länder har faktiskt bra infrastruktur som vägar och får snabbare 3G och bättre 3G i sådana länder än som var i Sverige första åren. Sedan får man tänka på ett FB konto är gratis, så ett bra sätt kommunicera och få kontakter runt i världen. Så stor risk dom kan ha ett FB konto men ändå en museum föremål till mobil där dom har stöd för SMS |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|