FAQ |
Kalender |
2004-07-20, 20:21 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Söker två program till min server (Windows 2003 asp, mysql, g6 ftp).
Det första är ett program som på något sätt kan kolla vilka sidor på min server som suger minne från servern och eventuella minnesluckor (att den inte rensar minnet helt). Den andra programmet jag söker ska starta om servern automatiskt om det är kritiskt (vilket jag själv helst ska kunna definera) med ledigt minne under en viss tid (som jag definerar själv) och vid andra tillfällen när den mesta kraften ur servern är utsugen. Någon som direkt kommer på något av dem? |
||
Svara med citat |
2004-07-28, 10:51 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmm, bra fråga, jag tror dock at Windows 2003 har inbyggda funktioner för det, i tex
strömspar inställningar. Är dock inte 100 på detta, men ska höra med min nätverksgubbe som kan det mycket bättre en jag. |
||
Svara med citat |
2004-07-28, 12:28 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fortfarande inte hittat något som hjälper mig med detta så vore mycket tacksam om din "nätverksgubbe" kundek ge mig ett svar
|
||
Svara med citat |
2004-07-30, 16:55 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej igen, jag gjorde en liten google dykning på detta och fick fram detta:
http://www.google.se/search?hl=sv&ie=UTF-8...t+feature&meta= Och speciellt dem här verkar ha det du söker: http://www.advtoolware.com/t4e/monitor/mon...tor_default.htm Läste igenom lite snabbt och jag märkte funktioner där man kan lägga till egen handlingar som ska utföras på olika händelser. Detta är ju dock kommerciella program, och jag tror det blir svårt att hitta såna som är gratis eftersom det ofta finns mycket pengar att tjäna på säkerhets och övervakningsprogram. Ta annars en titt på SourceForge, där brukar man hitta en hel del bra grejer, fast, opensource e ju alltid opensource med allt vad det innebär Funderar dock på om inte jag och mina kolleger ska ta och bygga ett sådan system. Nåja, ledsen att jag inte kunde vara till större hjälp med detta. Hoppas du hittar det du söker! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|