FAQ |
Kalender |
2004-07-31, 21:28 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan!
Har nu behov av en chat på min pågående sida. Någon som har något tips? Chatten måste kunna integrera med en SQL server för att på så vis tillhanda hålla chat-namn. Den ska gå att modifera både design-mässigt och kod-mässigt. Den kan vara en komponent som man sedan anropar från något server-side språk. Vad den är programmerad i är inge större problem. Bara det går att ändra. (Kanske lite stora krav men det kanske finns någe där ute som öppfyller kraven.) Tack och hej. |
|||
Svara med citat |
2004-08-01, 00:59 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Skulle JAG vilja ha chatt på min sida så skulle jag förmodligen välja vanlig IRC-server (exempelvis hybrid) som backend, och sen någon webbaserad frontend till den. Men då uppfyller jag inte många av dina krav i din kravspec. /Zoran |
|||
Svara med citat |
2004-08-01, 08:37 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kanske ska förklara lite av kravlistan.
Chaten ska användas i ett MMORPG som ett "inn-game" kommunikations medel mellan spelare. Därför måste man kolla i databasen över lite rättigheter vilka som kan prata med varandra, var i kordinatsystemet man skall befinna sig för att prata med andra, och så vidare... Man ska heller inte få välja chatnamn utan ha sitt spelarnamn. (info från DB). Man ska också kunna prata privat med någon utvald stackare... ochså info från databas. Så nu kanske inte kraven är LIKA jätte konstiga. =) |
|||
Svara med citat |
2004-08-01, 13:27 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-08-01, 23:42 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vilket kommer att flyta? Chatten eller spelet? Det ska inte vara flash iaf. |
|||
Svara med citat |
2004-08-02, 00:25 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Iofs... du får ursäkta mig, nämnandet av MMORPG tog mig direkt till Anarchy Online m.fl. supergrafiska världar, men det är klart att man kan ha ett textbaserat likt tibia m.fl.
Dock så har jag sett en vana av användare att textbaserade html-chattar inte lockar. Dvs om det inte finns över 1000 användare online, dessutom är det svårt att hänga med i diskussionerna på en sådan chatt om den laddas om var 5e sekund som exempel, antingen "händer ingenting" eller så kommer så många meddelanden att det man skulle sett helt försvinner utanför rutan. Det bästa är egentligen att ha något irc-baserat med en java-applikation som interface där man hela tiden har koll på chatten. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|