FAQ |
Kalender |
2007-05-16, 13:26 | #1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej! Ny här på forumet...
Jag har en webbsida som startade som ett hobbyprojekt, men har växt och blivit Sveriges mest besökta inom sitt område (= biofilm: recensioner, nyheter, trailers m.m). Nu blev jag nyfiken på vilka möjligheter som finns för mig att gå vidare med den, eller möjligen tjäna pengar på en försäljning. Hur går man tillväga för att sälja en webbsida, och vad kan man egentligen hoppas på att få för den? Kan man få ett större företag att gå in med resurser för att utveckla sidan vidare, med nya funktioner som skulle göra uppdateringar lättare samt locka fler besök? Dvs ett samarbete av något slag? Antalet unika besökare är 12.000/dag och växer stadigt. Tacksam för alla råd & tips... |
||
Svara med citat |
2007-05-16, 16:45 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror man brukar ta beloppet man tjänar på sidan per månad gånger x antal månader.
Så om du tjänar 8000 per månad så kan du tex ta det gånger 18 (1½ år) så blir det 144000 kr. Men hur man bestämmer X månader vet jag inte.. kanske bara ta det som känns rätt |
||
Svara med citat |
2007-05-16, 17:18 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För rätt köpare kan ju värdet vara ett helt annat, men det är ju omöjligt att gissa...
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|