FAQ |
Kalender |
2007-09-18, 22:59 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
God kväll gott folk!
Sitter och pular med ett formulär som jag försöker strukturera upp med hjälp av CSS. Formuläret visas som önskat i Firefox (v.2), Opera (v.9) och snudd på i IE7. Med snudd på menar jag att själva formuläret ser ut precis som det ska men IE får för sig att visa en horisontell scroll, någon som kan upplysa mig om varför? Formuläret hittar ni här: http://www.svedlund.net/efterbestaelning.htm Tack på förhand //Svedlund |
||
Svara med citat |
2007-09-18, 23:38 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
kan va för att ie inte följer någon webbstandard på långa vägar och kör sitt eget race?
|
|||
Svara med citat |
2007-09-19, 00:01 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
svedlund: Denna koden är ju främst en nödlösning.
Kod:
html { overflow-y: scroll; } crazzy: Dom kommentarerna kan du hålla inne med. Marknaden ser stark ut för MSIE idag och därför är det oftast ett krav att sidan fungerar främst i MSIE, i andra hand kommer Fx. Har du inget vettigt som tillför trådarna så håll tyst. Är trött på ditt personliga krig emot MS. |
||
Svara med citat |
2007-09-19, 12:40 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det konstiga är dock att själva diven inte är större än fönstret, verkar ligga ett objekt på sidan. |
||
Svara med citat |
2007-09-20, 14:55 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Sätt br efter dina span's eller byt ut de mot divar.
|
||
Svara med citat |
2007-09-23, 14:44 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Lite kommentarer:
Istället för <div class="rubrik1">Målsman</div> så använd <h1></h1> / <h2/..6></h2/..6> Istället för att lägga clear:left; på -taggen så lägg den på din <label>. label {clear:left; float:left;} Istället för <input type="submit"> använd <button type="submit">Min knapp</button>. Blir enklare att styla: button {margin:10px;} Sen det vanliga som jag nöter om; HTML401 strict istället för xhtml. MVH, Robert |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|