FAQ |
Kalender |
2007-10-03, 22:11 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som vet var man kan hitta info om hur man infogar bilder i e-post utan att det ligger med som bifogad fil?
jag hoppas någon förstår hur jag menar. Vanligtvis blockar t.ex Outlook bilder, men vissa mail har bild inbakat så bilder aldrig blir blockade? Har försökt hitta info om det utan resultat. |
|||
Svara med citat |
2007-10-03, 22:42 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Antingen är bilderna bilagda som bilagor eller så laddas de in via en vanlig img-tagg från en annan server. Det är dessa inlänkade bilder som spärras i Outlook som standardinställning.
Men allas vår e-postguru martine kan säkert reda ut begreppen ytterligare. |
||
Svara med citat |
2007-10-03, 22:50 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
hur är det med att skriva in en img-tagg med javascript? eller outlook kanske inte stödjer det?
|
|||
Svara med citat |
2007-10-04, 00:35 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Håll dig borta från javascript i htmlmail, om du inte vill vara säker på att mailet blir blockerat dvs :-)
Antingen bifogar man filen och refererar till attachmentnamnet i img-taggen, eller så gör man en img tagg som laddar en fil från din server. T.ex. img src="http://www.communation.net/logo.gif" Nackdelen med server-varianten är att en del, eller till och med de flesta, inte laddar bilder automatiskt som inte är bifogade. |
||
Svara med citat |
2007-10-04, 04:06 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit: Tackar elprisguiden för det trevliga smickret. B) :P |
|||
Svara med citat |
2007-10-04, 21:26 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
oki jag letar vidare.
Tack |
|||
Svara med citat |
2007-10-04, 23:13 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
okej jag ska... visste faktiskt inte det men nu har jag utökat mitt kunnade inom mejlområdet så, tackar! |
|||
Svara med citat |
2007-10-05, 04:41 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Där finns igentligen allt du behöver veta. Eller på den officiella standarden (inget för lättskrämda): RFC 1521 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|