FAQ |
Kalender |
2006-12-18, 22:20 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har lagt in adsense på en av mina sajter och upptäcker till min fasa att när man klickar på den kastas man ut från min sajt. När jag stänger det nya fönstret så är man borttrollad från min sajt och jag har förlorat en besökare. Snyft å skit..
Måste det vara så eller har jag missat något? Går det inte att få en liten target="_blank" av google? /hepp |
|||
Svara med citat |
2006-12-18, 22:24 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har personligen inte klickat på en endaste annons där target är _blank (popup).
Inte är de så glada över att man går och editerar deras koder heller. De sidor som till och med tillåts editera efter helt unika utseenden på annonserna verkar heller inte ha _blank på dessa. Folk får helt enkelt använda back knappen? |
||
Svara med citat |
2006-12-18, 22:27 | #3 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-12-18, 22:48 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-12-18, 23:05 | #5 | ||
|
|||
|
Om du blir premiumpartner kan du lägga till _blank... Annars är det brott med Adsense regler att försöka lägga till det själv.
|
||
Svara med citat |
2006-12-18, 23:16 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"If your site receives more than 20 million page views a month, you may be eligible for premium service." //Björn |
|||
Svara med citat |
2006-12-18, 23:33 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-12-19, 00:07 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men man kan väl för sjutton få testa att klicka på sina egna adsense-banners så att man vet att det fungerar?!?!? Man ska väl inte behöva bli anmält på studs för det?
T ex borde det vara nåt i stil med Kod:
if (siteownerClicks < 20) { adsense = ok; } else { adsense = banned; } |
|||
Svara med citat |
2006-12-19, 00:13 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har märkt att man inte kan klicka på sina egna adwords annonser om man är inloggad. Varför gör de inte likadant på adsense om det är så känsligt?
|
||
Svara med citat |
2006-12-19, 00:24 | #10 | ||
|
|||
|
"Please note that clicking on your own ads for any reason is prohibited, to avoid potential inflation of advertiser costs."
https://www.google.com/adsense/support/bin/...box&medium=link Det är faktiskt inte så svårt, svaret är: det är _ALDRIG_ okey att klicka på sina egna annonser under _NÅGRA_ omständigheter. Google tillåter att man gör fel någon enstaka gång eftersom det är lätt hänt att missa, men att erkänna att man har gjort det på ett forum bevisar ju bara att man inte har läst reglerna / förstått dem. För att testa hur adsense funkar / ser ut så finns det en speciell preview-plugin i internet explorer man kan använda. https://www.google.com/adsense/support/bin/...l&topic=&type=f |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|