FAQ |
Kalender |
2007-01-07, 00:36 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur är det egentligen med åldersgränserna på affiliate-siterna?
På double.se såg jag att man måste vara 18 år. Gäller 18års gränsen för alla sidor? Det är svårt att hitta information om det. Lite trist att vara fattig 17åring |
|||
Svara med citat |
2007-01-07, 00:57 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
På adsense verkar det inte vara några problem iaf, annars kan du ju bara skriva i dina föräldrars namn istället. Problemen kan väl annars komma när man ska ta ut pengarna, men som sagt, låna någon av dina föräldrars namn eller något liknande
|
||
Svara med citat |
2007-01-07, 01:11 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dåligt tips. Om man blir bannad av google så blir man det på obestämd tid.
|
||
Svara med citat |
2007-01-07, 02:00 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du nu måste göra nått, be mor eller far öppna ett konto åt dig. När du sen fyller 18 kan du öppna ett nytt konto i eget namn. Men se till att de gör det, om du öppnar ett konto i deras namn så är det minst urkundsförfalskning och i värsta fall bedrägeri... |
|||
Svara med citat |
2007-01-07, 02:27 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grazzy har rätt. Du måste vara myndig även hos Google. Och med tanke på deras generösa ersättning för just den nischen av annonsering, vill du inte gärna bli avstängd därifrån.
|
||
Svara med citat |
2007-01-07, 03:02 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan väl dock inte finnas några problem med att låta en föräldrar stå som "ägare"?
|
||
Svara med citat |
2007-01-07, 09:01 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag får väll ta att skapa kontot i min pappas namn och sedan byta uppgifter i efterhand när man registrerat sig, så gjorde jag med mitt webhotell.
Eller så låter jag farsan stå för annonnseringen på min webbplats han har ju trots allt fått en mailadress.. |
|||
Svara med citat |
2007-01-07, 10:13 | #8 | ||
|
|||
|
Lite dumt att byta uppgifter på personen i efterhand.
Google tror jag inte ens tillåter dig att göra detta (namn). Men ja, en överförmyndare som t.ex. farsan fungerar utmärkt :-) |
||
Svara med citat |
2007-01-07, 10:23 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
(En förälder är ej överförmyndare (vanligtvis), föräldrar är däremot ofta förmyndare.)
Du kan ju alltid försöka starta en enskild firma. Det krävs bara att du får överförmyndarens tillstånd. I så fall borde inte Google eller Double ha några problem med åldern.
2007-01-07, 10:57 | #10 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|