FAQ |
Kalender |
2010-11-02, 18:28 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Sitter på ett konto hos Binero. Vet någon om det är möjligt att ha två stycken domännamn riktade till samma konto?
Alltså jag har två olika sidor Domän1.se äger jag redan - Den handlar om mat Domän2.se har jag tänkt köpa - Ska handla om musik Alltså två sidor med olika innehåll. Det jag vill komma fram till är, går det att rikta domän2.se till en speciell katalog i det befintliga kontot som jag har? Tänkte blir billigare än att skapa helt nytt konto för 64kr/mån eftersom domän1.se inte tar upp mycket plats eller bandbredd. Och hur gör man i så fall? Har kollat runt bland wiki men kan ha missat. |
|||
Svara med citat |
2010-11-02, 18:36 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan koppla hur många domäner du vill till samma konto hos Binero.
När du lägger till en ny domän anger du att den ska peka mot hemkatalogen (kontot). |
|||
Svara med citat |
2010-11-02, 18:41 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar & bugar!
Nu blir de beställa domännamn dårå! |
|||
Svara med citat |
2010-11-02, 20:05 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Mat- och musikdomäner för man inte blanda ihop hos Binero...
|
||
Svara med citat |
2010-11-02, 22:10 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eh, va? Nu är jag inte alls med
2010-11-02, 22:21 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2010-11-02, 22:25 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ber om ursäkt.. Det var ett dåligt försök till ett skämt.
TS behövde egentligen inte skriva vad h*n skulle använda domänerna till, det är ju helt irrelevant ur tekniskt perspektiv. För att vara lite konstruktivt: http://www.binero.se/webbhotell Du får tydligen lägga upp hur många domännamn som helst under ett och samma konto. Du får dessutom välja mellan Linux och Windows per domännamn. Senast redigerad av theflowmachine den 2010-11-02 klockan 22:29 |
||
Svara med citat |
2010-11-03, 00:46 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kan inte folk sluta blanda k***r och morötter?
På ett KONTO kan man ha flera WEBBPLATSER som i sin tur kan ha ett eller flera DOMÄNNAMN kopplat till sig. |
||
Svara med citat |
2010-11-03, 23:22 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är för övrigt extremt få webbhotell idag som inte tillåter flera webbplatser (med egna domäner) på samma konto. En del har dock begränsningar vad gäller antalet men dit hör inte Binero.
2010-11-04, 01:48 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|