FAQ |
Kalender |
2008-07-13, 22:42 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Setat och tittat nu lite i Köp o sälj ett tag. Och det som förvånar mig e hur många som säljer design den vägen.
Allt som oftast handlar det om 2min arbeten, som går för 200.- allt som oftast, utan fonter, psd filer eller skuret och kodat. Det jag ställer mig frågan nu, om man designar och mallar upp det likt ett paket som man kan köpa från templatemonster, som oftast kostar för ensamrätten allt mellan 20 och 60.000, är marknaden nu så jevla underminerad redan av mediokra källar knåpare som säljer för att ha råd med folkölen. Nöjer vi oss verkligen med skräp på den nivån? Till vad?! Jag har nog kanske sett 2.. totalt, som verkar ha vart jobbade på mer än 2 timmar. Men det är oxå allt. Detta skall inte tas som kritik eller ngt. Jag är bara verkligen förbluffad över det här fenomenet nu. Har jobbat som webb kodare och tidvis även webbdesigner i närmare 11år. Och ja.. Jag e förbluffad. |
||
Svara med citat |
2008-07-13, 22:45 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker hela köp&sälj avd. är en katastrof.
|
||
Svara med citat |
2008-07-13, 22:57 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Instämmer, det är alltför många icke-professionella webbmasters där som antagligen inte ens har f-skatt. Det finns nog några med f-skatt också som borde visas på porten.
Det bannas alldeles för lite här på wn |
||
Svara med citat |
2008-07-13, 23:02 | #4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-07-13, 23:38 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet att det finns en liknade tråd som denna frågan togs upp i, men kan lika väl fråga här nu.
Varför granskas inte alla annonser innan dem publiceras som "Förmedling av jobb och tjänster"? Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-07-14, 00:22 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-14, 00:32 | #7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-14, 00:37 | #8 | ||
|
|||
|
Citat:
Men för designdelen borde väl ett par dagars jobb vara minimum för att vara seriös, eller är jag helt ute och cyklar nu igen.... |
||
Svara med citat |
2008-07-14, 01:12 | #9 | ||
|
|||
|
Enklaste definitionen av att vara professionell är väl att man åtminstone har gått ut grundskolan och har f-skatt. Att man inte tjänar några pengar när man säljer designer för 200:- st eller kompletta siter för 1000:- anser jag vara rätt uppenbart.
|
||
Svara med citat |
2008-07-14, 04:17 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är helt fel att ha en köp o sälj marknad direkt i forumet, skulle behövas en ny avdelning (ny sida på wn) som har hand om köp o sälj.
Det bör kosta några kronor för att få lägga upp en design till salu, det borde iallafall rensa 90% av skiten. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|