FAQ |
Kalender |
2009-06-21, 20:28 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej alla glada,
Imorgon går jag över från Windows till Mac för första gången och tar gärna emot lite tips & tricks och andra saker jag behöver tänka på. Har kört linux innan men har i princip aldrig använt mig utav Mac alls, vad är fördelarna egentligen? Tar även tacksamt emot tips på programvara som är skoj/nyttiga och ersätter motsvarigheter i windows. Gärna lite Mac VS Windows diskussion i tråden men håll det på en lagom nivå så den inte spårar ut helt |
||
Svara med citat |
2009-06-21, 21:20 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
bootcamp + xp eller win7 :P
|
|||
Svara med citat |
2009-06-21, 21:57 | #3 | ||
|
|||
|
Följande programvaror behöver du:
VMware Fusion iWork'09 (om du håller föredrag så är Keynote oslagbart) IPSecuritas - gratis IPSec VPN-klient Burn - gratis brännarverktyg Neooffice - OpenOffice för Mac Adium - Instant Messaging Transmission - Torrentklient LittleSnitch - brandvägg som även kontrollerar utgående trafik |
||
Svara med citat |
2009-06-21, 22:09 | #4 | ||
|
|||
|
Coda är en väldigt smidig kodeditor om du vill lägga ut pengarna. De flesta programmen följer ju med i iapps eller vad det nu heter. Iphoto, itunes m.m
|
||
Svara med citat |
2009-06-21, 22:45 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
Svara med citat |
2009-06-21, 23:47 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
cyberduck för SFTP/FTP.
Mvh |
|||
Svara med citat |
2009-06-21, 23:54 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
TextMate - Editor
MAMP |
||
Svara med citat |
2009-06-22, 00:29 | #8 | ||
|
|||
|
Terminalen om du får Linux-hemlängtan
|
||
Svara med citat |
2009-06-22, 00:44 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Läs på i rätt forum... www.99mac.se
|
||
Svara med citat |
2009-06-22, 02:01 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag köpte min första macbook för mer än två år sedan... Den har vart med mig runt halva jordklotet, hjälper mig hålla koll på mitt liv och har hjälpt mig att starta mitt företag. Kan nästan känna en liten gnutta kärlek till den lilla plastklumpen nu när det börjar bli dags att uppgradera till en ny mac...
Det finns vissa småskillnader som kan vara frustrerande att testa sig fram till. Som knappkombinationer för att skriva specialtecken, högerklicka (med bara en musknapp) osv... Kolla denna så går det lite fortare: http://www.apple.com/mac/#switcher |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|