FAQ |
Kalender |
2007-01-17, 15:03 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
För att det ska se snyggare ut har jag börjat med att dölja affiliate-adressen. Genom att använda liknande html kod som nedanför för länkning till affiliate.
Kod:
<a onmouseover="window.status='http://www.tradedoubler.se/'; return true" onmouseout="window.status=''; return true" target="_blank" nofollow="" href="http://clk.tradedoubler.com/click?p=?????&a=????">Tradedoubler.se</a> Men nu när jag kollar mina rapporter, så får jag inga godkända klick, utan massa refferer saknas. Tänkte... "nofollow" kan väl inte vara orsaken? det är väl bara till sökmotorerna? Eller vet ni vad som är felet? Eller kanske inte bara blivit några godkända klick från min hemsida? Om det är något fel med html-koden, kan någon hjälpa mig hur man ska göra? |
||
Svara med citat |
2007-01-17, 15:18 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kan ju använda mod_rewrite istället och peka mot www.mindomän.se/tradedoubler/
|
||
Svara med citat |
2007-01-17, 15:45 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har lost det pa tva olika satt
1. ha text (funkar ej i FF) 2. har ett script som gor det at mig... outphp satter en redirect i headern... |
||
Svara med citat |
2007-01-17, 22:34 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-18, 00:18 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Av ren nyfikenhet, vad säger de olika affiliate-program om att man gör så där? Dölja den riktiga affiliatelänken? Och som en liten bonusfråga, är det moraliskt rätt att "lura" besökaren att klicka på en affiliate länk?
PS. Vad e det för ny tagg du hittat på? nofollow="" :lol:. Om du är ute efter att stoppa sökmotorerna från att följa den, är det inte rel="nofollow" som du tänker på då? |
||
Svara med citat |
2007-01-18, 02:01 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle inte uppskatta en sådan funktion på ngn. sida eftersom jag alltid tittar i statusfältet om det är en extern länk eller en tradedoublerlänk t.ex.
Genom att gömma detta ser man inte om det är en info-länk från siten eller en extern reklamlänk. Är nog inne på Wiggins resonemang att man skulle känna sig ganska lurad när man klickar på en sådan länk. /S |
|||
Svara med citat |
2007-01-18, 02:41 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-18, 15:34 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Den främsta anledningen är väl för att det ser snyggare ut och framför allt profsigare
|
||
Svara med citat |
2007-01-18, 15:43 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nej det ser inte proffsigare ut. Jag uppskattar inte när en sajt vill dölja vad en länk innehåller. |
||
Svara med citat |
2007-01-18, 16:08 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |