FAQ |
Kalender |
2003-12-04, 10:24 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur många här driver ett webbhotell ?
Vad hade ni för kunskaper när ni startade det ? Hur mkt kapital ? Hur många kunder / omsättning har ni idag ? |
||
Svara med citat |
2003-12-05, 03:03 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag driver webhotell, kunskaper när jag startade var MCP och CNA och lite grundkurser i nätverk, man bör ha rätt bra koll på hur dns och serversystem fungerar i övrigt också.
Vi började med 150.000 i kapital, idag ligger vi på mellan 10 och 20 nya ordrar per dag, vi har i dagsläget 12 servrar spridda i två serverhallar (redundans) och två i usa som är under avveckling. Vi är totalt 23 personer/konsulter som arbetar inom koncernen som innefattar till största delen webhotell och lite andra tjänster relaterat till detta. Vi har idag drygt 1400 kunder. |
|||
Svara med citat |
2003-12-05, 12:51 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har precis startat webhotell....
Är en sidoverksamet och har redan dragit in ca 50 kunder utan marknadsföring. inget man planerar att tjäna spec mkt pengar på utan det är mera en Service. |
|||
Svara med citat |
2003-12-07, 22:18 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller på att Starta upp ett Webhotell lite små fix kvar dock
Jag håller med clonix på den punkten att det är en Sidoverksamhet några större pengar tror jag ej att det finns non särskilt större changs att tjäna. kunskaperna är lätt att skaffa dels finns det enormt bra böcker att köpa angående säkerhet och webhosting, där det står tips osv. jag vet att det finns en bra affär inne i stan (Stockholm) som säljer bra böcker. Totala kapitalet har jag faktist inte det blekaste om på rak arm, fast den första servern jag hade var min gammla goding på 2x700mhz som än idag duger som webmail server. omsättningen idag ligger runt 20 000+/år vilket ej går att leva på men det är en bra sido inkomst. MVH // Johan [email protected], för mera frågor. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|