FAQ |
Kalender |
2012-02-06, 17:46 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
SR har lanserar en ny, riktigt snygg webbtjänst. Man kan beskriva det som en form av "augmented radio" där besökarna kan kommentera radioprogrammen med film, bilder och länkar:
http://plus.sverigesradio.se/ Vad tycker ni - levererar public service? |
|||
Svara med citat |
2012-02-07, 18:42 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Facebook överallt, nu även hos våra statliga webbaktörer. Det finner jag lite skrämmande, men annars var det en ganska rolig tjänst även om jag inte riktigt ser hur den kan användas på ett bra sätt.
|
|||
Svara med citat |
2012-02-08, 09:26 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, usch, inte ska de väl göra användarvänliga tjänster som är lätta att använda? Eller? Kan hålla med om att det borde finnas fler alternativ för att logga in, dock.
|
|||
Svara med citat |
2012-02-08, 15:37 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad hände med OpenID?
|
|||
Svara med citat |
2012-02-08, 15:43 | #5 | |||
|
||||
|
Hmm, SR borde inte kunna tvinga användande av Facebook enligt uppdraget om "Public service". Kanske dags att börja röra om i grytan lite och göra en anmälan?
|
|||
Svara med citat |
2012-02-10, 17:10 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det gäller väl alla deras webbtjänster i så fall. Man tvingas använda internet. Alla kan skaffa ett Facebook-konto. Däremot tycker även jag att det är en väldigt dålig idé att endast erbjuda denna form av inloggning, särskilt när det handlar om statlig verksamhet. Det är också fel att stötta ett privat företag på det viset men regeringen gillar Facebook, det visade den nya centertomten Annie Lööf med all önskvärd tydlighet.
2012-02-10, 17:54 | #7 | |||
|
||||
|
Citat:
För övrigt är plus inte en permanent tjänst. |
|||
Svara med citat |
2012-02-15, 15:07 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kan man anmäla det här? Vart och hur? |
|||
Svara med citat |
2012-02-15, 17:23 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Justitieombudsmannen skulle jag tippa på (har någon ett annat förslag?). Mer info hittar du här
Verkar dock som man inte får klaga på statliga bolag och stiftelser (!!?). Snacka om att försöka sätta käppar i hjulen på gemene man. |
||
Svara med citat |
2012-02-15, 22:41 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-02-15 klockan 22:45 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|