FAQ |
Kalender |
2009-08-21, 12:09 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan Wn,
Jag har haft mailkonversation med ett webbhotells företag i en vecka nu över ett problem som känns som att det borde ha varit löst för länge sedan, då detta bara gäller en inställningssak som skall gå att lösas via företagets egen kontrollpanel, men som inte har fungerat. Detta har resulterat i att jag bland annat inte har kunnat skapa nya epostadresser och därför inte starta igång mitt projekt på allvar. Skall jag ge dom en sista chans genom att ringa dom också, eller anser ni att man skall kunna lösa ett sådant här problem via mail? Hur lång tid anser ni att man skall ge ett webbhotellsföretag innan man börjar se sig om efter andra alternativ? Sedan den 17:e har det gått 10 mail fram och tillbaka mellan oss, dvs inte mer än ett svar från dom per dag. /Micke |
||
Svara med citat |
2009-08-21, 12:49 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur mycket man ska tåla är självfallet individuellt och det beror på många faktorer. Du har fått kontakt och trots det inte fått svar på problemet på 7 dagar vilket visar att du har ganska gott tålamod trots allt
Frågan är kanske vilket problemet är och i vilket läge man kan kräva ett definitivt svar på om situtionen kan lösas eller inte. Ibland är det så att hosting miljön helt enkelt inte kan anpassas till kundens begäran, men då är det viktigt att det kommer fram i god tid. Webbhotell är kaotiska saker där det är mängder av personer som gör alla möjliga galna saker med sina konton och sitta på support är inte alltid lätt eftersom man inte alltid har direktkontakt med teknikerna (som inte alltid är världens pratgladaste gäng hursomhelst ) så ibland händer det saker, det är oundvikligt. Ska du ge dom en till chans? Tja, det kan bara du svara på. Är du nöjd med tjänsten i övrigt och har tålamod att prata igenom situationen tills det blir löst, då tycker jag du ska ge dom både en och två chanser till. Vem vet vart du hamnar härnäst och vilka dina grannar blir där.... Lycka till och hoppas att problemet löser sig så snart som möjligt. |
|||
Svara med citat |
2009-08-21, 13:21 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tänkt igenom vad du vill och hur mycket projektet är värd för dig om den blir för mycket försenad. Det kanske lönarsig att du byter webhotell för att komma igång med projektet och tjäna in pengar. då är det värt och byta webhotell utan att ge en extra chans |
||
Svara med citat |
2009-08-21, 13:38 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ixzat, det beror på en mängd saker, priset i förhållande till vad du får tex. Om du sa tex. att du har något av de hotell som jag själv inte har förtroende för, så skulle jag rekommendera dig att byta direkt.
Om du tex. hade patrikweb, oderland, glesys för att ta några exempel, skulle jag råda dig att ge dom en till chans och prata med dom igen per telefon. |
|||
Svara med citat |
2009-08-29, 23:09 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag brukar ringa upp kundtjänsten om mitt problem inte löser sig efter 2-3 mail max.
Ta det som vana. Problem löser sig alltid snabbare via telefon. Var påstridig, var en jobbig kund. Det fungerar, faktiskt. Mail går att ignorera, men en röst i telefonen är svårt. |
|||
Svara med citat |
2009-09-01, 15:24 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker också det beror på tjänsten det gäller. Utan tvekan är "skapa mailkonton" något som alla webbhotell inser är extremt viktigt (mail generellt är en av de mest kritiska faktorerna sedan 10 år tillbaka) och med det sagt borde det vara kaos om det inte går att skapa mailkonton. Borde alltså fixas snabbt generellt sett.
Svaret på din fråga har bara du - hur pass stort tålamod har du? :-) |
||
Svara med citat |
2009-09-01, 19:11 | #7 | ||
|
|||
|
Är ditt projekt ett yrkesmässigt projekt hos ett webbhotell där du betalar från 1500 SEK och uppåt per år så ska man definitivt kunna ställa såna krav att problem fixas inom en vecka.
Det hela beror ju på vad du vill betala för, lågt pris = låg servicenivå, högt pris = hög servcenivå. När jag startade en förening 1998 så anlitade vi dataphone och för dem tog det ett år innan jag fick ordning på saker och ting, vi betalade 5000 SEK per år på den tiden, jag ringde faktiskt varje vecka första halvåret innan jag mer eller mindre gav upp. Det gick så långt att jag ringde upp deras dåvarande VD Michael Hugo och klagade på den supporttekniker jag hade haft kontakt med. men Michael Hugo kopplade mig bara vidare till samma tekniker och ville inte alls ta tag i detta internt, vilket resulterade i att ärende inte löste sig ändå. Det var därefter som jag gav upp och insåg att de hade usel service och helt fel attityd. Sen när det var dags att förnya kontot efter ett år så satte jag hård mot hårt och sa att jag ville avsluta för att de hade misskött sig grovt med vårt supportärende, och vips så var problemet fixat inom 24 timmar. Vi hade dem väl i minst 5 år efter detta så de tjänade bra med stålar, men dålig kundservice var det definitivt. Men idag skulle jag aldrig ha sånt tålamod, kan de inte leverera grundfunktionalitet så skulle jag byta inom en vecka idag. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-01 klockan 19:18 |
||
Svara med citat |
2009-09-01, 23:16 | #8 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är min åsikt. Marknadsför man sin egen verksamhet huvudsakligen genom att belysa andras brister så får man se till att inte göra ett enda misstag själv. |
|||
Svara med citat |
2009-09-02, 13:06 | #9 | |||
|
||||
|
Citat:
Det finns många som Patrikweb har kritiserat med befog, och som inte ens har svarat på kritiken, men i Sverige så ser folk rött om man kritiserar någon annan som inte når upp till sin egen nivå av kunskap, troligen är det jante-lagen som spökar igen. Senast redigerad av Danielos den 2009-09-03 klockan 00:36 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|