FAQ |
Kalender |
2007-01-12, 10:20 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
För ca en månad sedan, la jag ut mitt nya projekt en köksbutik www. lyckasmedmat.se och redan efter några dagar så fick jag mina första besökare från Google.
Men MSN tog det ett par veckor innan den ens hälsade på första gången. Nu efter en månad har jag fortfarande fått NOLL besökare från MSN och fyra sidor indexerade. Så jag måste ha gjort något stort fel som inte MSN gillar. Någon som har några ideér om vad? |
||
Svara med citat |
2007-01-12, 11:15 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det du beskriver är nog helt normalt för en nystartad sida. Du har ju fått sidor indexerade, att besökarna inte klickar vidare från sökresultatet är knappast MSN:s fel.
Om du lyckas med din sökmotoroptimering gentemot Google så fungerar det nog bra för MSN också i längden. |
||
Svara med citat |
2007-01-12, 18:56 | #3 | |||
|
||||
|
Fast varför bry sig om MSN? Kanske underskattar jag MSN-sökmotorn, men när det gäller besökare, som kommer från sökmotorer, kommer 87.63% från Google i mitt fall. Endast 6.82% har kommit från MSN.
Visst, kan säkert bero på att min sida är dåligt optimerad för MSN... ...eller så är det helt enkelt få som använder Microsofts sökmotor. Bättre att bry sig om Google. Och precis som elprisguiden säger tror jag att det även lönar sig i MSN-sökmotorn också. |
|||
Svara med citat |
2007-01-12, 20:14 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
MSN ger inte många besök. Vår sida är klart högre rankad på i stort sett alla viktiga sökord på MSN jämfört med på Google. Trots detta så ser resultatet ut såhär:
Google (Images) 52 % Google 44.5 % MSN 0.9 % AltaVista 0.6 % Yahoo 0.5 % |
|||
Svara med citat |
2007-01-13, 19:03 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
MSN LiveSearch borde vinna mer och mer mark gentemot Google.
MSN LiveSearch kommer ju att vara integrerarad i IE7's toolbar. IE7 kommer många att använda inom en kort tid, framför allt när MS Vista nu släpps. |
||
Svara med citat |
2007-01-13, 19:37 | #6 | ||
|
|||
|
Kuriosa: De besökare som kommer från MSN konverterar bättre än de som kommer från Google.
|
||
Svara med citat |
2007-01-14, 12:53 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Live gillar ju inte något. Hoppas bara dom innan dom gör den "publik" lanserar något liknande "webmaster tools" Så man kan få lite kontroll över sidindexeringen.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|