FAQ |
Kalender |
2008-07-29, 12:04 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En person knappar in fel domänadress och polisanmäler därefter parkeringssidan för sökord som "Barnporr" och "Porrfilmer".
"Det som oroar mig mest är att det är så lätt att komma in på. Här hände ju ingenting, men jag tänker på barn som är 12-13 år, som kanske har en egen dator. Det är så lätt hänt att hamna på en sådan sida, säger Camilla Oskarsson som nu har polisanmält hemsidan." http://www.ystadallehanda.se/apps/pbcs.dll.../422167859/1365 Nog för att jag tar avstånd från övergrepp på barn, men att polisanmäla ett ord utan skadligt innehåll bakom? Tur att polisen i detta fall verkar ha lite koll. Edit: Typo |
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 12:21 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Att se till så att barn inte går in på fel sidor är inte sid-innehavarens ansvar. Vill man att sitt barn ska surfa säkert, ja då kan man skaffa barnsäker filter till IE.
|
||
Svara med citat |
2008-07-29, 13:34 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ett ord: moralpanik
|
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 13:44 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingen aning som tycker det var lite kul att läsa artikeln?
Alltså om man parallellt kollade på bilden på tanten |
||
Svara med citat |
2008-07-29, 14:05 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Herregud, hon vet inte vad hon snackar om. Blir bara trött på arga mammor (observera, alltid mammor). Ringer och klagar eller skäller helt obefogat, när de inte vet vad deras barn gjort eller när de inte vet vad saken handlar om.
Camilla - Din gamla kärring, skaffa dig en egen dator först |
||
Svara med citat |
2008-07-29, 15:36 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och om man undersöker länken så är det något autogenererat som inte verkar ha med barnporr att göra heller
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-07-29, 15:52 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-07-29, 15:52 | #8 | |||
|
||||
|
Jag klickade på "barnporr" jag kom fram till denna sida ingenting med barnporr att göra, tycker hon skulle undersöka det hela lite närmare.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-29, 16:13 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-07-29, 17:00 | #10 | ||
|
|||
|
Trög sommar för nyheter. Man är villig att skriva om vad som helst ...
... jag skall nog börja sova en timme om dagen och lägga ut info om detta i en blogg på en barnporr-domän så kanske jag kan komma med i tidningen om en vecka eller så ... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|