FAQ |
Kalender |
2003-10-30, 18:51 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I samband med en presentation behöver jag få tag på en del högupplösta fotografier med tema mobil/telefoni, finns det någon bra resource ni kan tipsa om?
Spelar ingen roll om det kostar eller är royalty-free, sålänge man får använda dem kommersiellt. Mvh, Tobias
2003-10-30, 20:41 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tråd
Men de tips som finns där kanske inte är tillräckligt hög kvalitet eftersom du skriver "högupplösta". P.S. Royalty-free betyder inte gratis. D.S. |
||
Svara med citat |
2003-10-30, 21:01 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Blev lite flummigt där & du har helt rätt efa,
vad jag eftersöker är antingen gratis eller royalty-free högupplösta bilder, jag var säker på att jag läst en sån tråd tidigare men kunde inte hitta den tidigare när jag sökte här.. men du lyckades iaf, tack! :)
2003-10-31, 00:48 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2003-10-31, 01:29 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kanske kunde ha skrivit i mitt förra inlägg vad jag själv använder. Min ständigt outtömliga källa till royalty-free är www.matton.se och där söker jag i första hand hos Photodisc och Imagesource.
|
||
Svara med citat |
2003-10-31, 01:40 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
matton.se har precis vad jag eftersöker! Grymt, tack!
Mvh, Tobias
2003-10-31, 03:32 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag föredrar då Stock Xchange, sxc.hu där de har riktigt fräscha högupplösta bilder på det mesta och dessutom är gratis att använda.
|
|||
Svara med citat |
2003-10-31, 16:22 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte kontakta tillverkarna av mobiltelefonerna, de brukar allt som oftast ha någon del på deras sida för press etc. Där kan man få hem bilder som skall användas i tidningar, reklamutskick etc etc....har för mig att de inte tar betalt för sånt.
I alla fall inte de bilderna jag får av de företag som jag är i kontakt med. Mvh Fredrik |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|