FAQ |
Kalender |
2008-07-01, 15:26 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Jag har börjat känna av att jag får ont i nacken när jag sitter mycket vid datorn och jobbar. Iförsig mitt "riktiga" jobb sitter jag mycket i också, då även vid en dator. Och på fritiden när jag jobbar med mina webbprojekt sitter jag mycket och har nu alltså fått ont i nacken. Tränar endel gym för att hålla mig i form och motverka skador. Försöker även tänka på arbetsposition, hur jag sitter samt även att böja nacken fram och tillbaka lite då och då. Nu till min fråga. Har du några arbetsskador och hur gör du för att motverka dom? |
|||
Svara med citat |
2008-07-01, 15:28 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har ingen.. jag är ute och går med mina hundar emellanåt.. hade jag inte gjort det så hade jag kanske haft några :P
|
|||
Svara med citat |
2008-07-01, 16:37 | #3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag skrattar numer åt "nördiga dataskämt" typ
Här slutar internet -> </internet> |
||
Svara med citat |
2008-07-01, 16:43 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En joggingrunda med jämna mellanrum gör under. Blir gym ibland, squash och innebandy. Bara att sträcka på sig då och då och kanske stretcha lite grann hjälper en del om man sitter mycket.
2008-07-01, 22:38 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
musarm/axel. lösning på problemet, slutade spela counterstrike 12timmar i veckan. kör musen med vänsterarmen på jobbet och med högern hemma.. sen hjälper det att ta korta pauser, sträcka på sig och även ge sig ut och springa/träna som redan nämnts det handlar om att få igång blodflödet i kroppen.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-01, 23:28 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Haha, jag har nog samma arbetsskada.
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 01:19 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Får väl tillägga att jag inte har eller har haft någon arbetsskada med undantag av en liten muskelsträckning i ryggen till följd av ett felaktigt tungt lyft en gång. Har alltid idrottat och rört på mig ganska mycket vilket jag tror är väldigt viktigt, särskilt om man sitter mycket i övrigt. Det är betydligt bättre (och roligare) att förebygga skador än att försöka göra något åt dem när de knackar på dörren.
2008-07-02, 02:54 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ont i rygg/nacke har jag haft ett bra tag, lyfter tunga saker dagligen då jag jobbar på flygplats. Lösningen är att tänka mer ergonomiskt samt att stretcha ordentligt efter varje pass.
|
||
Svara med citat |
2008-07-02, 03:33 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Räknas det att man tillbringar sin semester på ett annat kontor för att man tycker det är avslappnande?
|
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 04:48 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |