FAQ |
Kalender |
2007-09-29, 04:04 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Hoppas jag postar detta i rätt forum. Vi har nu lite sådär i smyg lanserat uppföljaren till knapp.nu: http://www.fatstatement.com Vore mycket trevligt om ni kunde gå in och ta en titt och säga vad ni tycker. Förslag mottages mycket tacksamt! |
||
Svara med citat |
2007-09-29, 04:06 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
tusan, såg just nu att det finns ett feedback-forum. Kan nån moderator flytta det till rätt forum?
|
||
Svara med citat |
2007-09-29, 15:27 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hejsan.
Första jag såg var favicon som jag tyckte inte att man såg var det var... När sedan sajten hade laddats fram tod det några sekunder innan jag kunde läsa loggan. Loggan är iofs snygg, men tycker inte att favicon fungerar så bra. Jag klickade på "info" det första jag gjorde och flashheadern laddades om. Det var inte så mycket info där inte. När jag klickade på "mer info och bilder" så öppnades nytt fönster, vilket jag inte tyckte var så bra. Själva informationen var dock informativ och inte alla tråkig. Kul med presentation av er och era diverse bilder. Designen av sajten och funktionaliteten är tydlig och bra och lätt att använda. Inloggningsdelen och vad som finns bakom har jag inte sett och kan i nuläget inte säga något om. Sammanfattningsvis: Bra affärsidé, snygg och lättanvänd funktion. Hoppas det går bra för er. |
||
Svara med citat |
2007-09-29, 16:48 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag instämmer med allstars i allt, vill tillägga att det är lite irriterande att knappen inte ändrar storlek beroende på om man väljer liten eller standard. Sen när man laddat upp en bild så förstår jag inte vad man kan göra med symbolen längst upp till höger i hörnet på "ramen" till bilden, ändra storlek och snurra runt bilden går ju men när jag trycker på den tredje symbolen uppe i högra hörnet så händer ingenting. Vidare så skulle jag vilja kunna återställa bilden i "vågrätt läge" om jag ruckat på den, råkade även dra bildramen över till text,bild,symbol,bakgrund-rutan till höger och då fastnade den där så jag var tvungen att ladda om sidan. Sen om jag vill beställa tex 349 st. knappar så syns inte alla siffror i den lilla rutan för "antal", en petitess iofs och antalet bekräftas ju sen ändå men ändå. Sen vore fler alternativ för betalning bra, internetbank och paypal tex med tanke på att många presumtiva kunder är i yngre ålder, kanske sms-betalning t o m? Men framförallt är jag imponerad; snyggt, fräsht och enkelt, man kommer genast igång med skapandet av sin egna knapp, jag kommer själv att återvända till denna sida och helt klart rekommendera den till tex mina systersöner, imponerad var ordet!
|
|||
Svara med citat |
2007-09-29, 17:54 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
om man trycker på kontakt så syns inte all text?
|
|||
Svara med citat |
2007-09-29, 19:54 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-09-29, 20:02 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Info-tabben är lurig, och bra att du klankar på det, för det suger. Överdelen har två lägen: kontakt/info, med info förvalt, och det är inte tydligt alls. Skall fixas. |
||
Svara med citat |
2007-09-29, 20:19 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att ni ska se över er prissättning. 10 kr för en knapp är i billigaste laget. 10000 kr för 1000 likadana knappar känns lite dyrt. Jag tror att ni skulle tjäna mer pengar på att höja priset vid mindre kvantitet och att sedan ge mängdrabatter. Ni kommer förmodligen att tjäna mer pengar på ett fåtal beställningar från stora organisationer/företag/klubbar/partier än enskilda beställningar där personer bara tar en knapp åt gången. Ni säljer ju knapparna billigt, så ge kunden incitament att köpa ett tjog på en gång.
Jag tycker även att ni ska erbjuda fler betalningsalternativ. Det är ofta radikala ungdomar som gillar att ha knappar på sig. Dessa har förmodligen inte kreditkort. Erbjud alltså ett betalningsalternativ som även ungdomar har tillgång till. Kanske sms-betalning vid mindre beställningar, eller postförskott och faktura vid större. Det blir dyrt, men lägg den kostnaden på kunden och erbjud så många alternativ att betala som bara möjligt. |
|||
Svara med citat |
2007-09-29, 23:13 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har inte flash installerat så design-delen fungerar naturligtvis inte.
Men det kanske vore idé att låta sådana som mig (som vägrar Flash) titta på ett utbud av färdiga knappar (eller kanske välja vad det ska stå på knappen utan att "designa" den fullt ut) åtminstone? Det finns ju många sidor på nätet, men antalet som *kräver* flash är faktiskt inte så många. /Peter |
|||
Svara med citat |
2007-09-29, 23:58 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eftersom det verkar som att USA är er primära marknad så tror jag ni kan få det svårt med den prissättningen och frakkostnaden.
Det finns en site här i USA som heter Zazzle.com och dom är gigantiska när det gäller att designa sina egan t-shirts, knappar m.m. Dom flesta här i USA går dit som vill designa en knapp el. dyl. Har själv gjort det flera ggr. Deras pris för 1 standard knapp $1.45 + frakt $1.99 = $3.44 Erat pris $7.50 för samma order. Deras pris för 1000 standard knappar $987.99 (inkl. frakt) Erat pris för 1000 standard knappar $1506 (inkl. frakt) Eran site är kanon fin och har alla funktioner som behövs, men som sagt det är nog pris och frakt ni måste se över om ni ska ha en chans att lyckas på den Amerikanska marknaden. Lycka till! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|