FAQ |
Kalender |
2010-01-09, 13:53 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag letar efter kartbibliotek som kan visa geografiska regioner och göra dem klickbara. T.ex. så som blocket.se gjort med Sveriges landskap på startsidan. Jag villa ha möjlighet att ha olika färger på olika regioner. Tex som Google analytics visar var ifrån besökare kommer ifrån.
Det spelar ingen roll om det är på klientsidan eller serversidan. Någon som vet? Senast redigerad av Lyx den 2010-01-10 klockan 18:38 |
||
Svara med citat |
2010-01-10, 15:23 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kommer inte riktigt ihåg, men de kanske kom fram till något i den här tråden:
http://www.wn.se/showthread.php?t=36021 |
||
Svara med citat |
2010-01-14, 12:06 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bara en korrigering, Blocket använder län och inte landskap och dessutom den gamla indelningen innan Västra Götalands län bildades. För Sveriges del finns det en klickbar karta i tråden ovan har jag för mig. Jag har några andra länder själv men mer allmänt är det svårt att hitta någon samling. Det är långt ifrån bara Sverige som har ändrat sin administrativa indelning under senare år.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-14 klockan 12:09 |
||
Svara med citat |
2010-01-18, 23:06 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-01-19, 00:51 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Har någon exempel på några sajter som kör open street map förresten? Är det något att ha? Har själv aldrig testat det.
Svara |
|
|