FAQ |
Kalender |
2014-01-21, 23:36 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
När jag sitter och analyserar sökorden för mig och några konkurrenter så märker jag att en av dem har lyckats ändra sin titel på Google beroende på vilket sökord man söker efter. Ett exempel kan vara om jag söker efter skridskor, då är deras titel på Google "Skridskor - Isenärhal.se", söker jag jag på "rätt skridskostorlek" så är deras titel "Rätt skridskostorlek - Isenärhal.se". Hur är det möjligt att man kan ändra sin titel beroende på vad användaren söker efter när sidan som man länkas till är i båda fallen isenärhal.se/skridskor.html? Och nej, länkarna är inte sponsrade utan de ligger enbart i serpen. |
||
Svara med citat |
2014-01-22, 00:09 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ser URLen i googles resultat det samma med? se efter taggar och kategorier i så fall.
Pma URL till sidan så kollar jag upp det åt dig mvh |
|||
Svara med citat |
2014-01-22, 11:06 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Google kan byta titel på en sida om de tror sig kunna visa en bättre lämpad, t.ex. då många sidor har samma eller den är kass från början.
|
||
Svara med citat |
2014-05-30, 11:03 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Precis. Prova att göra en sökning på din egen domän;
- Sök på ditt domän namn så visar förmodligen Google din titel med just endast det i titel. - Söker du på ditt nyckelord visar Google förmodligen din titel inkl nyckelord. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|