FAQ |
Kalender |
2003-09-06, 20:11 | #1 | |||
|
||||
Administratör
|
Slutligen pekar www.boxman.se till Boxman AB's webbsida och man kan dra slutsatsen att enskilda firman JH Böxman valt att ägna sin tid åt att utveckla andra webbsidor i stället för att satsa på innehåll till boxman.se När vi fråga personen bakom företaget JH böxman varför han valde att inte behålla domänen www.boxman.se svarade han "Jag kände mig lockad utav erbjudandet jag fick utav Boxman Sverige AB. Sen har jag fullt upp med att starta igång resor.com och tog då ett beslut att sälja domänen och koncentrera mig på min verksamhet. Plus så har det varit en hel del dålig publicitet för mig, framförallt i IDG, där jag blivit kallad domännamnspirat m.m. Så det kändes inte mer än rätt att göra en deal med Boxman Sverige AB då och få ett slut på denna historia." Och slut är den för nu är Boxman Sverige AB registrerad ägare enligt nic.se *domainname.name: boxman.se *domainname.status: REGISTRERAT *domainname.regdate: 2003-09-01 *domainname.dns.data: *contract_number: 102-091-638 *status: UPPRATTAT *holder: Boxman Sverige AB *orgno: 556635-454 WN
2003-09-06, 20:16 | #2 | ||
|
|||
Guest
|
RIP JH Böxman :lol:
|
||
Svara med citat |
2003-09-06, 22:45 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Grattis boxman & pk för en affär de båda tjänar på..
Lycka till med RESOR.COM och övriga projekt!
2003-09-07, 00:57 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-09-07, 02:23 | #5 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Fråga får man, men om du får ett svar är en annan fråga.. |
||
Svara med citat |
2003-09-07, 04:43 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Oväntat
|
||
Svara med citat |
2003-09-07, 14:41 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Komigen, svara. Du har informerat halva internet om er tvist. Det är nästan din skylldighet att berätta! :P |
|||
Svara med citat |
2003-09-07, 19:44 | #8 | |||||
|
||||||
Guest
|
Citat:
Hehe, jag får inte tyvärr enligt avtalet vårt |
|||||
Svara med citat |
2003-09-07, 19:51 | #9 | |||||||
|
||||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om vi säger så här då, Var det värt allt besvär med Boxman.se så här efteråt? |
|||||||
Svara med citat |
2003-09-07, 20:42 | #10 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Allt handlar inte om pengar, då hade det varit farligt. Att vinna tvisten var betydligt viktigare, speciellt efter all "positiva" publicitet om mig. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|