FAQ |
Kalender |
2009-11-22, 17:22 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har hittat css kod så den gör ny rad när texten kommer till högerkanten av en div men den bryter mitt i ordet utan sätta bindestreck eller något, jag vill att den sätter det ord den bryter till nästa rad istället för en del av ordet.
Det är en div omgiven av en annan div, jag vet att kör man table så fungerar det hela klockrent men jag är ganska "färsk" på divs. Den kodmassa jag hittat som bryter ordet är: Kod:
white-space: -moz-pre-wrap; /* Mozilla */ white-space: -hp-pre-wrap; /* HP printers */ white-space: -o-pre-wrap; /* Opera 7 */ white-space: -pre-wrap; /* Opera 4-6 */ white-space: pre-wrap; /* CSS 2.1 */ white-space: pre-line; /* CSS 3 (and 2.1 as well, actually) */ word-wrap: break-word; /* IE */ -moz-binding: url('xbl.xml#wordwrap'); /* Firefox (using XBL) */ Några tips? |
|||
Svara med citat |
2009-11-23, 11:07 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är inte helt klar över vad du menar - den bryter ju en helt ord som standard?! men du kanske vill att webbläsaren skall kunna avstava på ett korrekt sätt - det förutsätter att den vet vad som är en korrekt avstavning.
För manuell avstavning kan du använda i ett ord. |
||
Svara med citat |
2009-11-24, 22:57 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nje, den bryter inte hela orden om jag inte kör word-wrap, säkert någon css som stör ut det, måste kolla närmre på det men tänkte om någon hade något direkt tips.
|
|||
Svara med citat |
2009-11-25, 10:33 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du någon width på din div?
Behövs om du kör overflow:hidden Vilka element har du i divven? Om du t.ex. använder <p>, kontrollera då att du har korrekt width på dessa med, och inte t.ex. width:100%; padding:0 10px; |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|