FAQ |
Kalender |
2009-12-03, 11:07 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har en sida jag håller på att bygga med recept. Som jag har lagt upp det nu så kommer receptet upp i ett popupp fönster när man klickar på receptnamnet. Har det några konsekvenser för min sökmotor plassering när jag ska börja submita sidan till google? Taksam för alla åsikter.... |
||
Svara med citat |
2009-12-03, 11:46 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, men det beror på hur du gjort popuplänken.
Undvik gärna popupfönster om du vill att recepten skall vara indexerade; annars kan du förändra din popuplänk <a href="recept.asp?id=123" onclick="window.open(this.href,'recept_window');re turn false;">Köttbullar med gräddsås</a> man som sagt - receptinnehållet skall gärna visas med resten av "webbplatsmallen" med menyer m m så sökmotorn kan komma vidare från receptsidan Senast redigerad av allstars den 2009-12-03 klockan 11:49 Anledning: problem med CODE |
||
Svara med citat |
2009-12-03, 12:26 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder denna functionen
function winPopUp(filename) { msgWindows=window.open(filename, "","top=150,left=" + sWidth + ",resizable=yes,scrollbars=no,width=350,height=400 "); } Så den indexerar inte popup fönster som vissas på detta sättet? |
||
Svara med citat |
2009-12-03, 16:49 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ange din "filname" i sitemapen så blir den indexerad även om du "popuppar" på ditt sätt. Du kan även ha en samlingssida som länkar in alla dina receptsidor.
|
|||
Svara med citat |
2009-12-03, 17:50 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Varför vill du egentligen använda popup-fönster framför t ex Lightbox osv?
http://www.huddletogether.com/projects/lightbox/ http://famspam.com/facebox osv osv. |
||
Svara med citat |
2009-12-03, 17:59 | #6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-12-04, 09:52 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kod:
<a href="contact.php" onclick="return false; Popup(this.href, ...);">Kontanta oss</a> |
||
Svara med citat |
2009-12-07, 14:27 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Anledningen att jag har använt pop up är för att recepten söks fram på olika sätt på sidan plus att jag har pagination så om jag lämnar sidan är där väldigt många grejer att hålla reda på för att gå tillbaks till sökresultatet. Jag har helt enkelt varit lite lat. men jag får kanske bita i det sura äpplet, fast det där med lightbox lät ju intressant men jag förstår inte varför det skulle bli bätttre för sökmotorerna att hitta den om man visar recepten via det?
|
||
Svara med citat |
2009-12-07, 14:40 | #9 | ||
|
|||
|
Citat:
Ursäkta om jag var otydlig. |
||
Svara med citat |
2009-12-07, 14:46 | #10 | ||
|
|||
|
Citat:
Kod:
<a href="receptet.asp?id=123" onclick="winPopUp(this.href);return false;">äppelpaj</a> Hoppas du förstår konceptet och att det inte innebär mycket problem för dig att ändra. Återkom om du har frågor. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|