FAQ |
Kalender |
2009-07-05, 14:12 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är så att jag försörjer mig på att göra musik åt företag och privatpersoner som frilansande musiker.
Många söker på mitt namn och en speciell låt via Google för att hitta till min portfolio, problemet är dock att något steg nedanför mitt resultat så finns en länk att ladda ner just den låten gratis via någon polsk sajt desvärre, Och jag har märkt att försäljningen har avtagit markant sedan dess.. Vad göra? Jag har försökt kontakta dom snällt och förklarat att det här är vad jag försörjer mig på samt be dom att ta bort den.. utan resultat såklart. Vet inte riktigt vad mer jag kan göra, känns tråkigt som fan. Vad hade du gjort i mina skor och vad kan jag göra mer? |
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 14:21 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du får börja sälja t-shirts och kaffemuggar med ditt namn på istället. Det är den nya intäktsmodellen i musikvärlden.
|
||
Svara med citat |
2009-07-05, 14:30 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan ju tillägga att dom hostar filen på sina egna servrar. Förstår inte hur sidan ännu är i bruk med tanke på all annan media som lagras på den sajten. Dom bör ju ha fått enorma påtryckningar från skivbolag och filmvärlden..
|
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 14:32 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gå steget över och kontakta deras webbhost.
Edit: *doh* Om dem hostar på sina egna servrar så får du kontakta dem som står för linan. |
||
Svara med citat |
2009-07-05, 14:34 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
här är sajten btw **Tilägg** Kan det vara lönt att höra av sig till Google ang. deras adsense? Såvitt jag vet så blir dom inte sådär jätteglada över att deras reklam visas på sidor med olagligt innehåll samt erotik. Vinner inte direkt något på det då dom lär gå till annat annonsnätverk men det skulle kännas skönt att ge igen lite samt att dom antagligen förlorar det dom tjänat in. |
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 14:52 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 14:56 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som Bird200 var inne på, jag tror helt enkelt inte du har förstått hur internet fungerar, du har inte sett ljuset, tror jag ztream uttryckte det.
Ska man vara seriös, självklart ska du kontakta Google, det är nog där du har störst chans, och i andra hand det hosting/ISP företag som siten använder sig av. edit:eftersom det fanns tid att redigera inlägg, och det tydligen inte framgick, så var min översta rad ironi... |
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 15:11 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-07-05, 15:26 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har Polen infört Ipred än? Annars kan du använda den möjligheten. Kan bli dyrt dock, visserligen ska den som lägger ut material betala dina omkostnader och skadestånd till slut, men det gäller under förutsättning att han har pengar och att du kan använda de indrivningsmöjligheter som finns i Polen. Tills dess får du lägga ut de pengarna.
Edit: Jo, det är infört, så du har helt klart ett instrument att hota med. Eftersom sajten verkar inriktad på att visa inte bara dina verk så kanske den är under behandling av nån polsk motsvarighet till Antipiratbyrån redan. Så med lite tur kan du få eldunderstöd därifrån. |
||
Svara med citat |
2009-07-05, 15:44 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom inget du gjort hittills hjälpt så hota med rättsliga åtgärder. Hjälper inte det så är det nog lite väl omständigt att gå vidare på egen hand. Pröva att kontakta några polska musiker eller skivbolag och se vad de har att säga om sajten och läget.
Svara |
|
|