FAQ |
Kalender |
2013-01-13, 12:18 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har under veckan köpt en 60" 3D tv och en 40" 3D tv till sovrummet
Till 60" har jag köpt en Mac Mini, bra TV dator och rätt skönt ha en dator med 60" skärm. Mac Mini är ju en HDMI utgång som standard, dock så har den ju en thunderbolt port som jag kan sätta en HDMI adapter på. Frågan är klarar Mac Mini av det? Alltså ha 2 HDMI och 2 skilda deskstop. Alltså vill kunna spela 2 filmer samtidigt på var sin TV. Och klarar GPU av spela 2 filmer samtidigt i FULL 1080? Skulle kunna köpa en Mac Mini till och ha i sovrum om det blir smidigare men känns som det hade blivit lite mer osmidigt att behöva synka innehåll mellan dom. Har även funderar på ha en TV i badrummet då man har en 42" och en 32" smart tv ej 3D liggandes med, men den lär man nog köra via iPad isåfall. Någon som testat köra 2 HDMI i Mac Mini med mina krav? |
||
Svara med citat |
2013-01-13, 13:17 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enligt http://apple.stackexchange.com/quest...simultaneously så ska det fungera med HDMI + Thunderbolt->HDMI
Om GPU:n klarar att decode'a två 1080p-filmer får jag dock låta vara osagt. |
|||
Svara med citat |
2013-01-13, 13:57 | #3 | |||
|
||||
|
Är det dubbla ram daccar på macens gpu?
Fast du lär inte köra nått annat en 1080p på båda skärmarna. Hur funkar det om du spelar två filmer med ljudet? De lär väll inte skickas enskilt till 1 tv? Lär väll bara bli extended desktop och ljudet hörs på båda apparaterna samtidigt? |
|||
Svara med citat |
2013-01-13, 14:50 | #4 | ||
|
|||
|
Citat:
VLC kan du välja vilken ljudutgång du vill spela ljudet på, men inte testar om man kan köra 2 VLC samtidigt och välja vilken bildoutput man ska ha. Nog värre om du vill köra playkanal och hantera ljudet smidigt |
||
Svara med citat |
2013-01-13, 15:05 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Både mac min och macbook air har haft kraftfulla problem med hdmi under senaste halvåret. Tror dock att problemet med att tv skärmen blev helt svart och tappade anslutning lite då och då ska vara löst med senaste EFI uppdateringen. Dock finns problemet med dåliga färger kvar. Förhoppningsvis fixas detta i 10.8.3 som bör lanseras väldigt snart.
|
||
Svara med citat |
2013-01-14, 10:00 | #6 | ||
|
|||
Banned
|
MacMini har ett integrerat Intel grafikkort. Och därmed klarar den nog inte av det du begär av den...
|
||
Svara med citat |
2013-01-14, 10:24 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
Svara med citat |
2013-01-14, 10:28 | #8 | ||
|
|||
Banned
|
Saxat från (http://www.apple.com/se/mac-mini/specs.html)
Grafik: Intel HD Graphics 4000 |
||
Svara med citat |
2013-01-15, 12:32 | #9 | ||
|
|||
|
Då är det bara att köpa en till Mac Mini då till sovrummet, enheten i sig är väl rätt snygg men blir ju ändå en extra mus o tbord liggandes.
|
||
Svara med citat |
2013-01-15, 17:51 | #10 | ||
|
|||
Banned
|
Om du har en iPhone, så funkar HippoRemote utmärkt (http://hipporemote.com/)
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|