FAQ |
Kalender |
2016-09-05, 17:30 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon fler än jag som registrerat .FI idag då det släpps för alla? För en som är verksam inom dejting så var det helt ok att få sexdate.fi idag bland annat. Vad fick du?
|
||
Svara med citat |
2016-09-05, 17:38 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi på Webb.se har registrerat mängder av .FI åt våra kunder idag. Känns kul att .FI äntligen släppts fri för alla. Detta har varit något som efterfrågats under lång tid.
|
||
Svara med citat |
2016-09-05, 17:50 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tog inte ni (webb se) 330 kr per registrering, det fanns flera som hade erbjudanden idag har jag sett..
|
||
Svara med citat |
2016-09-05, 18:03 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej det stämmer. Vi kommer med största sannolikhet köra kampanj på .FI nästa månad men just nu har vi redan kampanjer på ca 30 toppdomäner.
|
||
Svara med citat |
2016-09-05, 19:26 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det blocklista på .fi för jag har några registrering som inte går igenom.
|
||
Svara med citat |
2016-09-05, 20:06 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det finns ett gäng blockade domäner och dessa släpps på onsdag.
|
||
Svara med citat |
2016-09-05, 21:25 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Var finns den listan att kika på?
|
||
Svara med citat |
2016-09-05, 21:48 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nån komplett lista har jag inte sett men Ficora skriver så här:
Förbjudna domännamn blir lediga att registreras onsdagen den 7 september 2016 På basis av lag är vissa domännamn för tillfället förbjudna och det har inte varit möjligt att registrera dem. Exempel på dem är • namn på andra landskoder på internet (t.ex. se för Sverige och no för Norge) och generiska koder (t.ex. net, org) • förkortningar av företags-, stiftelse- eller bolagsform • vissa kränkande uttryck och uttryck som uppmanar till brottslig verksamhet. Begränsningarna slopas genom informationssamhällsbalken och domännamn som tidigare varit förbjudna blir lediga att registreras onsdagen den 7 september 2016 kl. 10.00. Att detta blir möjligt först på onsdagen beror på att registrarerna ges likvärdiga möjligheter att söka domännamn som blir lediga. |
||
Svara med citat |
2016-09-05, 22:32 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har också liksom webb.se börjat registrera .fi åt våra kunder, det fanns buggar och problem i förmiddags, men nu har det kommit igång bra!
|
|||
Svara med citat |
2016-09-06, 05:03 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad har ni får priser på .fi (fanns ej i prislistan) och hur länge kan man registrera en domän för utan att behöva förnya?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|